خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سما:

غفلت دولتمردان از رشد آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۹۹

سالهاست که در شعار ما رشد آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی است اما متاسفانه دولتمردان جمهوری اسلامی از این امر غافل شدند و اگر به همین منوال ادامه یابد اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد.

رییس سازمان سما گفت: سازمان سما این توانایی را دارد تا در سال های آتی با برنامه ریزی دقیق و مدون، سهم بیشتری از آموزش و پرورش را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " حجت الاسلام احمد قلی زاده " در حاشیه مراسم اختتامیه نهمین جشنواره پژوهش ها و اختراعات دانش آموزی سما با بیان اینکه موجی نو و حیاتی تازه در بطن سازمان سما دمیده شد اظهار داشت: همه سعی و هدف ما این است که دوستان ما در دانشگاه آزاد به این باور برسند که سازمان سما این توانایی را دارد تا در سال های آتی با برنامه ریزی دقیق و مدون، سهم بیشتری از آموزش و پرورش را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: سالهاست که در شعار ما رشد آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی است اما متاسفانه دولتمردان جمهوری اسلامی از این امر غافل شدند و اگر به همین منوال ادامه یابد اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد.

رییس سازمان سما با بیان اینکه این سازمان، در رویکرد جدید خود بر این باور است که کشور باید به تربیت تکنیسین توجه ویژه داشته باشد تاکید کرد: این توجه باعثورود نیروی کار موثر و کارا به بازار خواهد شد.

قلی زاده اظهار داشت: قانون زندگی، قانون دانستنی های مداوم است و مسائل پژوهش برای اینکه بهتر نتیجه دهد باید به فرهنگ تبدیل شود و با خرد ورزی آمیخته گردد.

وی از نخبگان و دانش آموزان پژوهشگر به نیکی یاد و تاکید کرد: آشنا کردن معلمان با پژوهش می تواند دانش آموزان را نیز متحول کنند.

این مسئول افزود: وظیفه سازمان سما این است تا در راستای متحول کردن بحثپژوهش معلمانی با اندیشه پژوهشی تربیت کنیم.

قلی زاده با اشاره به اینکه در باور خیلی از دانش آموزان این مطلب نهادینه شد که پژوهش سخت و دشوار است اظهار داشت: اگر از دوران ابتدایی به دانش آموزان القاء شود که انجام پژوهش دشوار نیست ولذت بخش است می توان این باور غلط را از بین برد.

گفتنی است در پایان این مراسم ازطرح ها و اختراعات برتر کشور تقدیر شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز