خبرگزاری کار ایران

ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران:

کک سازی واحدی استراتژیک برای توسعه کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۹۷

با راه اندازی کارخانه کک ما به ظرفیت ۸۰۰هزار تن استخراج ذغال سنگ در منطقه می رسیم که این مقدار۳برابر تولید زمان رونق البرز مرکزی است.

ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در جلسه بررسی کک سازی شرکت البرز مرکزی در سوادکوه گفت: کک سازی واحدی استراتژیک برای توسعه کشور است

به گزارش ایلنا، محمد محمدپور، رئیس سازمان، از تولید ۵۳میلیون تن فولاد در سند چشم انداز کشور خبر داد و گفت: اکنون تولید فولاد در کشور۳۰میلیون تن پیش بینی شده که بهره برداری عملی آن تنها ۱۷میلیون تن است.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم بر اساس سند چشم انداز به تولید ۵۳میلون تن فولاد برسیم همه واحدهای فولاد نیازمند استفاده از کک هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اهمیت کک برای رونق اقتصادی کشور و کمبود آن در چرخه تولید تصریح کرد: درحال حاضربا توجه به کمبود کک در کشور برای حرکت چرخ های فولاد کشور ناچار این عنصر حیاتی در صنعت فولاد از دیگر کشورها به ایران وارد می شود.

وی اظهار داشت: کارخانه هایی مانند کک سازی که جز نیازهای اساسی صنعت فولاد کشور است باید هرچه سریع تر راه اندازی شود تا نیازهای بالفعل کارخانه های فولاد را تامین نماید.

محمدپور عمران، کک سازی را مکمل و محرک زنجیره اکتشاف، استخراج و ذغال شویی دانست و بیان داشت: کک سازی سوادکوه که در سالیان گذشته هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشت در طول چند ماه گذشته پیشرفت شایانی را به خود دیده است.

وی افزود: بودجه این طرح قطعی شده و ارزیابی های زیست محیطی آن نیز صورت گرفته است. جانمایی عمومی، مقدمات پی سازی، حفر کانال های زیر زمینی و همچنین جانمایی نهایی آن نیز با همکاری مشاورین خارجی در حال انجام است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران، ضمن اشاره به اصلاح روش های بهره برداری در طرح جدید عنوان داشت: با راه اندازی کارخانه کک ما به ظرفیت ۸۰۰هزار تن استخراج ذغال سنگ در منطقه می رسیم که این مقدار۳برابر تولید زمان رونق البرز مرکزی است.

محمدپور با اشاره به دولتی کردن طرح کک سازی توسط معاونت صنایع معدنی وزارت صنعت و معدن(EMDRO) اعلام داشت: در دست گرفتن مستقیم کک سازی توسط دولت، نظارت غیر مستقیم توسط یکی از شرکت های تابعه در بخش ذغال شویی، اجرای مناقصه برای توسعه معادن کردآباد و ساماندهی GISداده های اکتشافی مناطق ذغال خیز سوادکوه هدیه مهم دولت برای این منطقه محروم است تا با راه اندازی معدن کک و ذغالسنگ بیکاری مرتفع و اقتصاد منطقه رونق گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز