خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه نمایش با استفاده از موارد بازیافتی

کد خبر : ۱۹۳۰۷۸

کارگاه «تئاتر عروسکی خلاق» توسط آذر مبارکی و با استفاده از مواد بازیافتی ۱۲ مرداد تا ۳۰ شهریور در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

آذر مبارکی، فعال تئاترعروسکی، به مناسب برپایی سومین جشنواره «تئاتر شهر» کارگاه «تئاتر عروسکی خلاق» را با استفاده از مواد بازیافتی برگزار می کند.

به گزارش ایلنا، مبارکی با بیان این که ابتدا تا انتهای کارگاه به شیوه خلاق و با استفاده از مواد بازیافتی شکل می‌گیرد، توضیح داد: با انتخاب دو یا سه کلمه درباره آن بحثمی شود تا نمایش‌نامه توسط گروه شکل بگیرد. در ادامه با توجه به شخصیت‌های ساخته شده طراحی عروسک با استفاده از مواد بازیافتی چون پلاستیک، روزنامه و بطری انجام می شود.

کارگردان نمایش «صدای جوجه» ادامه داد: در این کارگاه با گروه درباره شیوه اجرا، صداپیشگی، کارگردانی و عروسک‌گردانی بحثمی شود. دکور نیز براساس شیوه منتخب برای اجرا از مواد بازیافتی ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر این که تمام مراحل کارگاه از خلق نمایش‌نامه تا اجرا، گروهی انجام خواهد شد، گفت: کارگاه «تئاتر عروسکی خلاق» از هیچ آغاز می‌شود و با کار گروهی خلاق به اجرای یک نمایش می‌رسد.

مبارکی افزود: افرادی که در این کارگاه ثبت نام می‌کنند باید حداقل ۱۰ ساله و از مهارت دستی خوبی برخوردار باشند.

کارگاه «تئاتر عروسکی خلاق» با استفاده از مواد بازیافتی توسط آذر مبارکی ۱۲ مرداد تا ۳۰ شهریور در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام در کارگاه‌های آموزشی جشنواره با شماره تلفن های ۸۸۹۸۱۶۷۵ و ۰۹۱۹۸۲۷۸۱۱ دبیرخانه جشنواره «تئاترشهر» تماس بگیرند.

آذر مبارکی ۲۶ سال است که در حوزه نمایش عروسکی فعالیت دارد. وی در سال های اخیر تمرکز زیادی روی آموزش اوریگامی و نمایش خلاق داشته است.

سومین جشنواره «تئاتر شهر» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مهر ماه ۱۳۹۳ در مراکز و فرهنگسراهای مختلف شهر تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز