خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

برنامه‌های حوزه دولت الکترونیک بیشتر سلیقه‌ای بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۷۵

اگر مسوولیت تاسیس و توسعه این دفاتر به کارگروه دفاتر پیشخوان واگذار شود می‌توانیم بستر خدمات الکترونیکی در روستاها را افزایش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی شفاف‌سازی سیاست‌ها و رویکردهای ملی، تعریف نقشه راه و برنامه عملیاتی و تعیین وظایف دستگاه‌های ملی و استانی در حوزه دولت الکترونیک را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدتقی پاکزاد در جلسه بررسی مشکلات IT و ICT استان که دیروز با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد تأکید کرد: کارهایی که در این حوزه انجام می‌شود به جای آنکه برنامه‌های تعریف شده باشد بیشتر شکل سلیقه‌ای و موردی داشته است.

وی همچنین از آمادگی این استان برای اجرای سیاست‌های ملی در حوزه دولت الکترونیک خبر داد و‌ گفت: استان آذربایجان شرقی آمادگی دارد که پایلوت اجرای تصمیمات ملی در زمینه دولت الکترونیک باشد و اخیرا افتتاح شبکه دولت به عنوان مقدمه کوچکی در این راستا انجام شد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دفاتر پیشخوان کوچک‌ترین اجزای دولت الکترونیک هستند، گفت: برای ارایه خدمات استاندارد و باکیفیت در این دفاتر باید ضمن توانمندسازی بخش خصوصی، نظارت بر فعالیت‌های آنها نیز افزایش یابد.

وی همچنین بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود: امروزه تولید محصولات نرم‌افزاری در حوزه IT رقم بزرگی از صادرات کشورهای پیشرفته را تشکیل می‌دهد و هر چه در این حوزه سرمایه‌گذاری شود به نفع آینده کشور است.

پاکزاد با اشاره به ضرورت توسعه شبکه‌های ارتباطی در روستاهای استان، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل این حوزه نبود متولی خاص برای دفاتر ICT‌ روستایی است و در صورتی که مسوولیت تاسیس و توسعه این دفاتر به کارگروه دفاتر پیشخوان واگذار شود می‌توانیم بستر خدمات الکترونیکی در روستاها را افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز