خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار خانواده شهید صارمی:

دولت مصمم به ایجاد ارتباط دوسویه و تنگاتنگ با رسانه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۱۰

رئیس‌جمهور خبرنگاران و رسانه‌ها را عامل بسیار مؤثری برای پیشگیری از فساد در جامعه دانست و با تأکید بر اینکه باید پدیده شوم فساد را تقبیح کنیم، گفت: فساد موضوعی است که مبارزه دائمی را می‌طلبد و برای مقابله با این معضل، خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند تأثیر زیادی داشته و در مهار و پیشگیری از آن، مؤثر باشند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ارتباط نزدیک دولت با رسانه‌ها، گفت: دولت علاقمند است ارتباط دو سویه‌ و نزدیکی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشته باشد، به همین دلیل از نقد آنها استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شب گذشته، ۱۶ مرداد به‌مناسبت روز خبرنگار و در ادامه سلسله دیدارهای خود با خانواده شهدا با خانواده شهید محمود صارمی در فضایی صمیمی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با گرامیداشت یاد شهید صارمی حادثه شهادت وی را بسیار تلخ و ناگوار دانست و گفت: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شمار زیادی از خبرنگاران به شهادت رسیدند اما شهادت شهید صارمی و همه آنهایی که با این شهید به شهادت رسیدند، بسیار مظلومانه بود.

رئیس‌جمهور با یادآوری ساعات و لحظه شهادت شهید صارمی افزود: شهادت شهید صارمی و همراهانش برای خود ما دارای لحظات سختی بود چرا که در ابتدا یک ارتباط و تماسی بین ما و آنها برقرار بود که در همان لحظات صدای تیراندازی به گوش رسید و بعداً معلوم شد که همان موقع به دست تروریست‌ها، مظلومانه به شهادت رسیده‌اند.

روحانی، شهید صارمی و همراهانش را شهدای راه خدمت و وظیفه توصیف کرد و گفت: اینها در حین وظیفه خبرنگاری و سیاسی‌شان در خانه‌ای که خانه جمهوری اسلامی بود، به شهادت رسیدند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نوع شهادت شهید صارمی و کسانی که همراه وی بودند، زنگ خطری برای همه بود که تروریسمی که منطقه را تهدید می‌کند، یک وحشی‌گری محض است و امروز هر چه زمان می‌گذرد وحشی‌گری این گروه که متأسفانه داعیه اسلام و جهاد دارند، بیشتر آشکار می‌شود.

وی افزود: این نوع اقدامات تروریستی بخشی از توطئه‌ کسانی است که قصد دارند چهره واقعی اسلام و جهاد را مخدوش و بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و امروز همان توطئه‌ای که در افغانستان وجود داشت به منطقه از جمله به لبنان، سوریه و عراق سرایت کرده است.

رئیس‌جمهور گفت: هدف تروریست‌ها تخریب چهره اسلام و جلوگیری از پیشرفت و توسعه جهان اسلام با ایجاد تفرقه و اختلاف است و این هدف چیزی است که حتماً دشمنان اسلام آن را طراحی کرده‌اند و بی‌تردید یکی از مؤثرترین طراحان آن موساد سازمان جاسوسی صهیونیست‌ها است که در پشت پرده تروریست ها را هدایت و کمک می‌کند.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز برای همگان روشن شده که شهدای ما از جمله شهید صارمی در چه راهی به شهادت رسیدند و کسانی که آنها را به شهادت رساندند چه شرایطی داشته و به کجا وابسته‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت این روز گفت: شغل خبرنگاری، شغل بسیار شریفی است و خبرنگارانی که به وظایف حرفه‌ای خود عمل می‌کنند، می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

روحانی اظهارداشت: خبرنگاران و رسانه‌ها از یک سو می‌توانند اطلاعات صحیح را به جامعه عرضه کرده و باعثآگاهی و تعالی جامعه شوند و همچنین می‌توانند واسطه بسیار خوبی بین جامعه، نظام و دولت باشند.

رئیس‌جمهور خبرنگاران و رسانه‌ها را عامل بسیار مؤثری برای پیشگیری از فساد در جامعه دانست و با تأکید بر اینکه باید پدیده شوم فساد را تقبیح کنیم، گفت: فساد موضوعی است که مبارزه دائمی را می‌طلبد و برای مقابله با این معضل، خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند تأثیر زیادی داشته و در مهار و پیشگیری از آن، مؤثر باشند.

روحانی گفت: مشکلات اداری و آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی نیز وجود دارد که رسانه‌ها از جمله خبرنگاران می‌توانند با آن مبارزه کرده و آن را مهار کنند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروز کانون خانواده و جامعه با توطئه‌های سازماندهی شده‌ای مواجه است و در پشت بعضی از مفاسد اجتماعی، سازماندهی‌ها و هدایتگری‌هایی وجود دارد که رسانه و خبرنگار می‌تواند در مقابله با آن بسیار مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها برای ایجاد نشاط در جامعه و پیشگیری از مفاسد و معضلات و آسیب‌های اجتماعی، نقش بسیار مفید و مؤثری دارند.

روحانی با تأکید بر ارتباط نزدیک دولت با رسانه‌ها، اظهارداشت: دولت علاقمند است ارتباط دو سویه‌ و نزدیکی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشته باشد، به همین دلیل از نقد آنها استقبال می‌کند و در عین حال به آنها توصیه می‌کند که از شرافت و حرفه خود حراست و مراقبت کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات حمایتی دولت از فعالیت‌‌های رسانه‌ها، گفت: دولت قصد دارد لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کند که مجموعه خبرنگاران با انجمن صنفی مرتبط با خود همراه باشند و اگر مشکلی هم وجود داشت از آن طریق نسبت به حل و فصل آن اقدام کنند.

وی افزود: دولت همچنین در زمینه ارائه خدمات و آموزش‌های لازم برای حرفه‌ای کردن خبرنگاران، کاملاً آمادگی دارد.

روحانی گفت: دولت مصمم است ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با خبرنگاران و رسانه‌هایی که رسالت بزرگی را برعهده دارند، داشته باشد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست همسر شهید صارمی در خصوص توجه ویژه دولت به خبرگزاری ایرنا، اظهارداشت: معتقدم ایرنا به عنوان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رسانه کشور باید جایگاه اصلی خود را بازپس گرفته و احیا کند، چرا که دیگرانی آمدند و این جایگاه را در شرایطی از ایرنا سلب کردند.

روحانی با اشاره به اینکه ایرنا در ۱۱ ماه گذشته حرکتی رو به جلو داشته است، خاطرنشان کرد: ایرنا هنوز با جایگاه واقعی خود فاصله دارد و بایستی به آن جایگاه بازگردد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت تقویت بازوی اطلاع‌رسانی دولت، تصریح‌کرد: اطلاع‌رسانی دولت به شرایط جدیدی نیاز دارد و باید به گونه‌ای باشد که بتواند، نظرات و دیدگاه‌های دولت را به جامعه عرضه کرده و در مقابل نظرات جامعه را دریافت و به دولت ارایه دهد.

وی افزود: دولت مسئولیت‌ها و خدماتی را در کشور انجام می‌دهد و این وظیفه رسانه‌هاست که آن را به افکار عمومی با شیوه‌های مناسب منعکس کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز