خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران از وزارت کار برای برگزاری تجمع علیه جنایات در غزه؛

نامه ربیعی به مدیر کل سازمان بین المللی کار برای محکومیت جنایات صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۷۵۳

در نامه ی خود به همتایانم در جنبش عدم تعهد خشونت‌های بی حد و حصر رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع را که ناقض تمام معیارهای انسانی است محکوم کرده ام. چرا که هیچ واژه‌ای قادر نیست عمق این جنایات را توصیف کند

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با مدیر کل سازمان بین المللی کار(ilo) برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه مکاتبه کرده ام و از او خواسته ام به عنوان یک سازمان مهم در حفظ حقوق نیروی کار از تمامی ابزار های خود برای جلوگیری از این حملات وحشیانه استفاده کند.

به گزارش ایلنا، مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی دکتر علی ربیعی، افزود: مدیر کل سازمان بین المللی کار در گزارش سال ۲۰۱۴ خود به اجلاس کنفرانس بین المللی کار یاد آور شده بود که رفتارهای بی رحمانه علیه مردم غزه این منطقه را به یک جعبه باروت شبیه کرده است.

وی گفت علاوه بر این به عنوان رییس دوره ای وزرای کار کشور های عضو جنبش عدم تعهد با وزرای کار این کشور ها مکاتبه کردم و از آنها خواسته ام مساعی خود را برای کمک به ملت غزه و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی به کار گیرند و این رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی یاد آورشد: در نامه ی خود به همتایانم در جنبش عدم تعهد خشونت‌های بی حد و حصر رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع را که ناقض تمام معیارهای انسانی است محکوم کرده ام. چرا که هیچ واژه‌ای قادر نیست عمق این جنایات را توصیف کند. زنان، مردان پیران و کودکان بدون داشتن هیچ جرم و گناهی و بدون هیچ گونه تفاوتی مورد هدف سلاح‌های مرگبار این رژیم قراردارند. تا کنون تعداد زیادی ازمردم بی پناه غزه قربانی این خشونت شده‌اند. اثرات دیرپای این رفتار فاجعه‌آمیز به دلیل تلفات انسانی فراوان و تخریب های گسترده زیرساخت های منطقه، در آینده نیز همچنان دامن گیر مردم بی پناه غزه خواهد بود. به نظر می رسد رژیم صهیونیستی با جنایات فعلی خود پا را از این فراتر گذاشته و این منطقه را به یک آزمایشگاه مرگ تبدیل کرده است. دکتر ربیعی همچنین از ارسال نامه به مدیر یونیسف خبر داد و گفت به عنوان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به یونیسف اعلام کرده ام کشتار افراد غیر نظامی بویژه کودکان بی‌دفاع در نوار غزه غیر قابل تحمل بوده و با همه قواعد انسانی و بین المللی در تضاد است و نگرانی ما به خاطر محاصره غزه و کمبود امکانات پزشکی و نیازهای اولیه مردم این منطقه بسیار تشدید شده است. در راستای اهداف یونیسف مبنی بر دفاع از حقوق کودکان درخواست کرده ام این صندوق همه توان خود را برای توقف حملات رژیم صیهونیستی علیه مردم بویژه کودکان به کار گیرد و راهی بیابید تا کشورهای منطقه بتوانند به مردم غزه بویژه کودکان مظلوم آن کمکهای نوع دوستانه به ویژه در زمینه پزشکی را انجام دهند.

ربیعی گفت علاوه بر این دستور دادم تا مراکز درمانی تامین اجتماعی آمادگی لازم را برای مداوای مجروحان غزه در صورت انتقال به تهران داشته باشند علاوه بر این که امکان ارسال تجهیزات دارویی وپزشکی نیز در صورت فراهم شدن شرایط مهیاست. علاوه بر این مراکز بهزیستی آمادگی لازم را برای ارایه کمک های توان بخشی برای ملت مظلوم غزه در ایران و غزه دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از درخواست کارگران و تشکل های کارگری برای هماهنگی در جهت برگزاری تجمع علیه جنایات رژیم صهیونیستی در مقابل دفتر سازمان ملل خبر داد و گفت در این زمینه با مراجع ذیربط درحال هماهنگی هستیم.

وی یاد آور شد علاوه بر این تشکل های کارگری خواستار مهیا شدن شرایط ارسال کمک های انسان دوستانه به کارگران غزه شده اند.

ربیعی گفت در همین راستا کانون های کارفرمایی در مکاتباتی با اینجانب آمادگی خود را برای کمک به بازسازی غزه اعلام کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز