خبرگزاری کار ایران

ظهر دیروز اتفاق افتاد:

بخش‌هایی از جنگل‌های آسارای کرج، طعمه حریق شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۸۳۲

در این منطقه جنگل‌های بسیار کم نظیر در سطح کشور و خاورمیانه وجود دارد که زیر نظر مرکز تحقیقاتی جنگل ها و مراتع کشور اداره می شود.

آتش سوزی که از ظهر جمعه در منطقه سیراچال بخش آسارای کرج در جاده چالوس آغاز شده بود، ساعت ۱۹و ۳۰ دقیقه مهار شد.

به گزارش ایلنا در کرج، مدیرکل بحران استانداری البرز با با اعلام این خبر اظهار داشت: با اطلاع این خبر به این اداره کل، هماهنگی لازم برای مدیریت بحران با دستگاه‌های ذی ربط صورت پذیرفت، از ابتدای این حادثه نیروهای امدادی از قبیل بسیج، نیروهای بومی، محیط بانان محیط زیست و اعضای امداد و نجات جمعیت هلال احمر با حضور به موقع خود کمک زیادی در کنترل آتش کردند.

ابولقاسم باقری در ادامه افزود: در این منطقه جنگل‌های بسیار کم نظیر در سطح کشور و خاورمیانه دارد که زیر نظر مرکز تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور اداره می‌شود.

باقری گفت: هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استان با هلال احمر کشور با توجه به نبود بالگرد در استان و درخواست بالگرد از استان تهران به موقع وسایل خاموش کننده آتش، عملیات اطفاء از طریق آب پاشی در مهار آتش بسیار موثر بود.
وی افزود: از لحظات نخست اتش سوزی نیروهای امدادی از دستگاه‌های مختلف به همراه مردم محلی در محل حضور یافتند و با تلاش فراوان آتش را مهار کردند.

باقری گفت: ۲۰هکتار از مراتع بخش آسارای استان البرز طعمه آتش شده است. این آتش سوزی از ساعت ۱۲ روز جمعه شعله ور شده و قسمت‌هایی وسیعی از منطقه سیراچال را در برگرفت و به دلیل نبود جاده همه نیرو‌ها با دست. وسایل خاموش کننده آتش را پیاده تا محل حریق می‌بردند.

مدیرکل بحران استانداری البرزبا بیان اینکه این منطقه مرکز تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور است گفت: این مرکز تحقیقات باید خودش جاده تا انتهای منطقه احداثکند به دلیل نوع درخت و بوته‌های کم نظیر و مرغوبیت خاک، درختچه‌ها کم نظیر.

وی افزود: همچنین با توجه به استقرار استخر آبی ایجاد شده در منطقه این مرکز بایستی پمپ‌هایی را برای مواقع ضروری داشته باشند و اداره کل منابع طبیعی از طریق سازمان کشوری تجهیزاتی را در خصوص مقابله با آتش سوزی اخذ و احیا نماید.

این مسئول در پایان بر لزوم استقرار دو ایستگاه آتش نشانی در جاده چالوس تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز