خبرگزاری کار ایران

رده بندی لیگ جهانی والیبال؛

ایران به چهارمی جهان قناعت کرد / تقدیم برنز به یاران زایتسف

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۰۲۶

تیم ملی والیبال کشورمان در دیداری که فروغ گذشته را نداشت و تیم همیشگی نبود با شکست برابر ایتالیای میزبان به عنوان چهارمی لیگ جهانی دست یافت و از ایستادن بر روی سکوی جهانی بازماند.

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل ایتالیا میزبان مسابقات و قهرمان ۸ دوره لیگ جهانی به عنوان چهارمی رقابت های لیگ جهانی قناعت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا در دیدار رده بندی لیگ جهانی از ساعت ۲۰ یکشنبه شب در سالن نسلون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا به مصاف هم رفتند که تیم ایتالیا با نتیجه ۳ بر صفر موفق شد تیم کشورمان را شکست دهد تا به عنوان سومی و مدال برنز لیگ جهانی دست یابد.

تیم ملی والیبال کشورمان نیز که دومین حضور خود را در لیگ جهانی تجربه می کرد به عنوان چهارمی این رقابت ها دست یافت. ملی پوشان ایران در نخستین حضور خود در لیگ جهانی به عنوان نهمی دست یافته بود.

تیم کشورمان در دیدار رده بندی با ترکیب اولیه؛ معروف، غلامی، غفور، ظریف و میرزاجانپور به میدان رفت و در سه ست پیاپی با نتایج ۲۵ - ۲۲،۲۵ - ۱۸ و ۲۵ - ۲۲ نتیجه را به میزبان خود واگذار کرد.

این هفتمین بازی دو تیم در تاریخ لیگ جهانی بود در حالی که پیروزی‌های شش بازی گذشته‌اش به تساوی میان دو تیم تقسیم شده بود؛ این بار ایتالیای میزبان موفق به کسب پیروزی شد.

پیش از این استرالیا مثل ژاپن(که سه بار)، کره‌جنوبی و چین(هر کدام یک بار) به مرحله نهایی لیگ جهانی راه یافته بود، در جای ششم رقابت‌ها قرار گرفت و ایران با راه یافتن به مرحله نیمه نهایی حالا موفق ترین آسیایی حاضر در تاریخ لیگ جهانی نام گرفت.

ایتالیا؛ دومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ جهانی(۸ طلا، ۳ نقره، ۳ برنز) که سال گذشته هم برنز لیگ جهانی را به گردن آویخت، برای دومین بار بود که در میزبانی مرحله نهایی، برگزارکننده بازی رده‌ بندی شد. از پنج سالی که ایتالیایی ها میزبان این مرحله بوده‌اند تنها سال ۱۹۹۸ فینالیست نشدند که آن سال هم بازی رده‌بندی را به هلند واگذار کرده و چهارم شدند.

آتزوری ها همسن ایرانی‌ها(۲۶ سال و ۳ ماه)، اما ۵ سانتی‌متر بلندقامت‌تر بودند. به اندازه ۱۸ بازی ملی بین‌المللی هم از ایرانی‌ها با تجربه‌ترند(۸۳ به ۴۵). در حمله، دفاع و سرویس تیمی رده‌های دوم، سوم و دوم را میان چهار تیم برتر رقابت‌ها دارند. کم اشتباه‌ترین تیم این مرحله هم هستند.(ایران در هر چهار فاکتور چهارم است).

ایتالیا امسال آمده بود تا پس از ۱۴ سال دوباره طلای لیگ جهانی را به گردن آویزد اما نشد. حالا می‌خواست پیش چشم هوادارانش اعاده حیثیت کند و لااقل برنزی شود تا شاید کمی از درد شکست تحقیرآمیز شب گذشته‌اش مقابل برزیل کاهش یابد که همینگونه هم شد.

در مقابل، ایران که تا همینجا هم همه رکوردهای خود و آسیا را ارتقا داده، چشم به کسب یک افتخار تاریخی دیگر داشت؛ شاگردان کواچ با تمام توان به میدان رفتند تا خود و آسیا را صاحب اولین مدال تاریخ ۲۵ ساله لیگ جهانی کنند که این امر محقق نشد.

مدال‌های ۲۴ سال برگزاری لیگ جهانی تنها میان ۹ کشور(برزیل، ایتالیا، روسیه، کوبا، هلند، آمریکا، لهستان، صربستان و فرانسه) تقسیم شده و تنها با مدال‌آوری ایران این تعداد دو رقمی شده و به عدد ۱۰‌می رسید، اما ایتالیا اجازه نداد این اتفاق رخ دهد.

تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله مقدماتی لیگ جهانی با شکست ۳ - ۲ مقابل روسیه و پیروزی ۳ بر یک مقابل برزیل به عنوان صدرنشین به جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی صعود کرد. تیم کشورمان در دیدارهای ضربدری مقابل تیم آمریکا قرار گرفت و با قبول شکست مقابل این تیم به دیدار رده بندی راه یافت.

تیم های ملی والیبال برزیل و آمریکا هم دیدار فینال لیگ جهانی را از ساعت ۲۳ امشب برگزار خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز