خبرگزاری کار ایران

آیت الله سبحانی:

روزه خواران باید مجازات شوند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۹۷۶

ما با ماهواره به عنوان یک ابزار مبارزه نمی‌کنیم، بلکه مشکل ما کاربردی است که آنها دارند که همانا تخریب اعتقادات و ایمان، از بین بردن اخلاق در جامعه، همین پوشش‌هایی که امروز می‌بینیم بسیاری از این افراد از ماهواره‌های دارند.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم با بیان این که روزه‌خواران یکی از مهمترین واجبات خدا را به سخره می‌گیرند و باید به میزان کاری که می‌کنند مجازات شوند، تأکید کرد: نیروی انتظامی باید در برخورد با آنها جدی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله جعفر سبحانی، ظهر امروز در درس تفسیر سوره زمر ویژه ماه رمضان که در مسجد مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با بیان این که مقابله مشرکان با پیامبر(ص) پس از دعوت مردم به سوی حق را می توان در پنج دسته تقسیم بندی نمود، اظهار داشت: اولین اقدام مشرکان تهمت و افترا به پیامبر‌(ص) بود.

وی افزود: طبیعی است که همیشه انسان‌های بزرگ و صالح در ابتدای کارشان با اینگونه تهمت‌ها مواجه هستند و سعی می‌کنند که آنها را با این گونه تهمت‌ها در ذهن مردم تخریب کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که آزار پیروان پیامبر‌(ص) از دیگر کارهایی بود که مشرکان برای جلوگیری از ازدیاد یاران پیامبر‌(ص) آنها را می‌کشتند، گفت: این کاری است که در عصر جدید نیز انجام می‌شود و پیروان حق همیشه تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند؛ برای مثال سقوط هواپیمای مسافری ایران از جمله این آزارها و کشتارها قرار می گیرد.

وی با بیان این که کار سوم آنها محاصره اقتصادی بود، خاطرنشان کرد: مشرکان با این استراتژی، هر نوع داد و ستدی را با پیامبر‌(ص) ممنوع کردند و هدف آنها نابودی مسلمانان بود.

آیت الله سبحانی افزود: امروز نیز همان محاصره اقتصادی علیه اسلام اعمال می‌شود، اما فرق این محاصره با محاصره قبلی آن است که در محاصره اقتصادی دوران پیامبر‌(ص) مشرکان بعد از سه سال سرعقل آمدند ولی مشرکان عصر جدید با هر دسیسه‌ای که شده به دنبال نابودی مسلمانان هستند.

این مرجع تقلید گفت: چهارمین اقدام مشرکان ترور پیامبر‌(ص) بود که در این کار نیز ناکام ماندند.

وی با بیان این که اقدام پنجم آنها نیز منتظر ماندن برای فرارسیدن مرگ پیامبر‌(ص) بود، خاطرنشان کرد: آنها می‌گفتند که وقتی پیامبر‌(ص) بمیرد اسلام نیز با او دفن خواهد شد که مسلمانان به هم خواهند ریخت و ما دوباره بر آنها حاکم می‌شویم؛ اما خداوند به آنها فرمود که اگر پیامبر‌(ص) از دنیا برود شما نیز از بین خواهید رفت و پیامبر‌(ص) و اسلام باقی خواهد ماند.

آیت الله سبحانی تأکید کرد: این تقابل مسلمین و مشرکان تا ابد ادامه دارد و حتی در روز قیامت، آنها با هم، یکی نخواهند شد و مجازات می‌شوند؛ کسانی که پیامبر‌(ص) را انکار کرده‌اند و خداوند را دارای شریک دانستند، عذابی جز جهنم نصیب آنها نخواهد شد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه زمر، عنوان کرد: این آیات به زیبایی و در شرایطی بیان شده است که پیامبر‌(ص) در جنگ‌های فراوانی وجود داشته و هر روز با مشکلات جدیدی قرار داده و حیرت‌انگیز، که چگونه با این نظم و حکمت بر بندگان قرار گرفته است.

این مرجع تقلید گفت: عذاب کار بد بسیار زیاد است و پاداش کار نیک بهشتی است که محدودیتی در آن وجود ندارد و خداوند در مقابل اعمال کوچک ما خیرات نامحدودی را انجام داده است.

آیت‌الله‌ سبحانی در ادامه با اشاره به تقبیح روزه‌خواری در ماه رمضان گفت: دربرخی شهرهای از سوی برخی ها، روزه‌خواری انجام می‌شود که باید از نیروی انتظامی پرسید که چرا با آنها برخورد نمی‌شود؟ زیرا آنها یکی از مهمترین واجبات خدا را به سخره می‌گیرند و باید به میزان کاری که می‌کنند مجازات شوند و نیروی انتظامی باید در برخورد با آنها جدی باشد.

وی در ادامه با بیان ویژگی‌های گروه «مرجئه» که در تاریخ اسلام به آن ها اشاره شده است، گفت: اینها کسانی بودکه در قرن اول هجری بیان می‌کردند که اگر نیت و دل صاف باشد اعمالت مهم نیست و لازم نیست فرد درگیر اعمال باشد؛ امام صادق‌(ع) به شدت با این گروه به مجادله پرداختند؛ زیرا خداوند به اعمال نیک انسان ارزش می‌دهد؛ امروز ماهواره‌ها نیز مبلغ چنین تفکری شده‌اند و می‌خواهند چنین تفکری را در میان مردم جا بیاندازند.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما با ماهواره به عنوان یک ابزار مبارزه نمی‌کنیم، بلکه مشکل ما کاربردی است که آنها دارند که همانا تخریب اعتقادات و ایمان، از بین بردن اخلاق در جامعه، همین پوشش‌هایی که امروز می‌بینیم بسیاری از این افراد از ماهواره‌های دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز