خبرگزاری کار ایران

انجمن حمایت از حقوق کودکان:

کودکان غزه آثار روانی این جنگ را برای همیشه تحمل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۲۵

منطقه ما در حال حاضرخطرناک ترین جای جهان برای بقاء کودکان است. کودکان غزه، کودکان عراق و کودکان سوریه، کودکان افغانستان و… در جنگهایی که بشر خود را در گیر آنها کرده است می‌سوزند.

انجمن حمایت از حقوق کودکان در بیانیه ای از شرایط بحرانی حاکم بر منطقه به ویژه کشتار بیرحمانه کودکان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا؛ دراین بیانیه آمده است: کشورهای‌ طرف‌ کنوانسیون‌، مطابق‌ با تعهدات‌ خود نسبت‌ به‌ قانون‌ بین‌المللی‌ بشر دوستی‌ در جهت‌ حمایت‌ از افراد غیرنظامی‌ به‌ هنگام‌ جنگهای‌ مسلحانه‌، تمام‌ اقدامات‌ عملی‌ را برای‌ تضمین‌ حمایت‌ و مراقبت‌ از کودکانی‌ که‌ تحت‌ تأثیر(عواقب‌) جنگ‌ قرار گرفته‌اند به‌ عمل‌ خواهند آورد. «بند ۴ ماده ۳۸ پیمان نامه جهانی حقوق کودک»

دوستداران حقوق کودکان؛

انجمن حمایت از حقوق کودکان نگرانی شدید خود را از شرایط بحرانی حاکم بر منطقه به ویژه کشتار بیرحمانه کودکان در جنگ ها اعلام می دارد. منطقه ما در حال حاضر خطرناک ترین جای جهان برای بقاء کودکان است. کودکان غزه، کودکان عراق و کودکان سوریه، کودکان افغانستان و… در جنگهایی که بشر خود را در گیر آنها کرده است می سوزند. جنگها همه چیز را به خاک وخون می کشند وزندگی انسانهای کوچک بی دفاع و بی گناه را تباه می کنند.

مشاهده و تجربه ی فروپاشی ساختار های امن فیزیکی و روان شناختی، کافی است که برای همیشه آسیبهای روانی جدی را به کودکان تحمیل کند.

کودکانی که کشته می شوند، کودکانی که معلول می شوند و یا کودکانی که ستونهای اتکا خود را از دست می دهند و بی سرپرست می شوند، سرمایه های یگانه ی حیات بشری هستند که با داس جنگ درو می شوند.

انجمن حمایت از حقوق کودکان بر اساس مفاد پیمان نامه جهانی حقوق کودک، پروتکل های الحاقی به پیمان نامه و اساسنامه انجمن مبنی برحمایت همه جانبه از کودکان در شرایط دشوار لازم می داند که توجه تمامی دوستداران حقوق کودکان را به شرایط بسیار دشوار کودکان منطقه و به ویژه اینک غزه جلب نماید.

جنگ ساخته دست انسان است، پیامد های ناشی از این شرایط را تنها می توان با تلاش و توجه انسانی کاهش داد، به همین دلیل انجمن حمایت از حقوق کودکان از کلیه مجامع بین المللی موظف و موثر از جمله یونیسف می خواهد قدم های ملموس تر و مسئولانه تری را در حفاظت از کودکان قربانی این پدیده شوم بردارند. همچنین انجمن از دولت های منطقه مصرانه تقاضا دارد برای پایان دادن به این وضعیت و توقف کشتار انسان های بی گناه در اسرع وقت اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز