خبرگزاری کار ایران

در راستای توانمند کردن زندانیان در زندان خمینی‌شهر:

۷ هزار نفرساعت آموزش‌های مهارتی به زندانیان ارائه شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۲۲

برای نخستین بار در اداره آموزش فنی و حرفه ای خمینی شهردوره نرم‌افزار و برنامه‌نویسی گرافیکی صنعتی و کاربردی به مهارت‌آموزان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری آموزش‌های مهارتی به ۶هزار و ۶۷۲ نفر - ساعت در زندان خمینی‌شهر ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حمیدرضا ایگدر، با اشاره به عملکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر طی سه ماهه نخست سال جاری اظهارداشت: در سه ماهه نخست سال جاری در مرکز ثابت برادران خمینی‌شهر آموزش‌های مهارتی به میزان ۳۰۹ نفردوره برگزار شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مرکز ۲۲ هزار و ۱۵۶ نفرساعت در رشته‌های مختلف آموزشی زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به رشته‌های آموزشی ارائه شده به مهارت‌آموزان در مرکز ثابت برادران خمینی‌شهر تصریح کرد: در این مرکز رشته‌هایی مانند کارور PLC، مونتاژ‌کار و نصاب تابلو‌های برقی، جوشکاری مخازن، تعمیر‌کار لپ‌تاپ، راه‌اندازی دوره موتور‌های سه‌فاز و تک‌فاز، تعمیر و باز‌پیکی موتور‌های تک‌فاز در این مرکز به مهارت‌آموزان آموزش داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه طراحی و مدل‌سازی با اتوکد، فن‌ورز شبکه هوایی درجه یک و دو، نقشه‌کشی INVERTOR و تعمیر‌کار تلویزیون‌های پیشرفته از رشته‌های مهارتی ارائه شده به مهارت‌آموزان در این مرکز است، ادامه داد: در حال حاضر در این این مرکز برای نخستین بار دوره نرم‌افزار و برنامه‌نویسی گرافیکی صنعتی و کاربردی به مهارت‌آموزان ارائه می‌شود.

ایگدر، با بیان اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری در مرکز سیار شهری آموزش‌های مهارتی به میزان ۲۱۱ نفر - دوره برگزار شده است، تاکید کرد: طی این مدت ۱۳ هزار و ۵۵۷ نفر - ساعت در این مرکز زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.

وی به میزان رشته‌های آموزشی ارائه شده در این مرکز به متقاضیان اشاره کرد و افزود: در این مرکز ۱۴ رشته آموزشی از جمله دوره آموزش آشپزی غذا‌های آذربایجانی، آشپز مخصوص، سازنده زیور‌آلات چوبی و نقاشی پاستل‌کار برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه در مرکز سیار شهری اصغر‌آباد آموزش‌های مهارتی به میزان ۲۲۶ نفردوره برگزار شده و ۱۴هزار و ۴۷۱ نفر - ساعت در این مرکز زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند، گفت: در این مرکز برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌هایی مانند گیاهان دارویی، صنایع دستی، کشاورزی و طراحی دوخت صورت می‌گیرد.

وی به برگزاری ۱۱۵ نفر - دوره آموزش مهارتی در رشته‌هایی از جمله معرق‌کار چوب، برق ساختمان، مشبک‌کار، پیرایشگر مردانه و سرویس و نگهداری خودرو‌های بنزینی در زندان خمینی‌شهر اشاره و اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری آموزش‌های مهارتی به ۶هزار و ۶۷۲ نفرساعت در زندان خمینی‌شهر ارائه شده است.

ایگدر، با اشاره به اینکه در مرکز جوار دانشگاهی خمینی‌شهر نیز دوره‌های آموزشی به میزان ۴۸ نفردوره برگزار شده و در این مرکز یکهزار و ۷۸۷ نفرساعت زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: درمرکز خواهران خمینی‌شهر نیز در طول سه ماهه نخست سال جاری آموزش‌های مهارتی به میزان ۲۵۹ نفردوره برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز ۱۲ رشته آموزشی از جمله کاربر گیاهان دارویی، طراح سیاه قلم، تولید‌کننده انواع ترشی خانگی و تهیه انواع ترشی و مربا به مهارت‌آموزان آموزش داده شده است، تصریح کرد: در این مرکز در طول سه ماهه نخست سال جاری ۲۸ هزار و ۸۲۸ نفرساعت زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به عملکرد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خمینی‌شهر طی سه ماهه نخست سال جاری اضافه کرد: این آموزشگاه‌ها در طی این مدت دوره‌های آموزشی خود را به میزان ۵۵۱ نفردوره برگزار کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در طول این مدت ۹۲ هزار و ۴۰۰ نفرساعت در این شهرستان در حدود ۶۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز