خبرگزاری کار ایران

رئیس جایگاه داران سوخت در گفت‌وگو با ایلنا؛

تداوم انتقادات از عدم تبدیل کارمزد به حق العمل / نرخ کارمزدها ۱.۵ درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۸۲

در گذشته زمانی که بنزین بوسیله خط لوله از پالایشگاه ارسال می شود بنزین ۷۲ ساعت در انبار ذخیره می شد و بعد وارد جایگاه می شد اما با رویه کنونی ۴۵ لیتر در ۱۰ هزار لیتر تبخیر می شود ضمن اینکه این اقدام در زمستان می تواند مفید باشد اما در تابستان تبخیر را بالا می برد.

رئیس جایگاه داران سوخت با اشاره به مشکلات پیش روی جایگاه ها در زمینه عدم تغییر کارمزد به حق العمل از پرداخت خسارات مربوط به کسری و تبخیر بنزین ابراز ناخرسندی کرده و خواستار رسیدگی به این مسئله شد.

بیژن حاج محمدرضا رئیس جایگاه داران سوخت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از به تاخیر افتادن تبدیل کارمزد جایگاه ها به حق العمل گفت: بر اساس مصوبه ۳۱.۲ بودجه ۹۲ باید طرح کارمزد بگیری منسوخ و حق العمل جایگزین شود و میزان آن طبق تعریف مجلس قسمتی از فرآورده باشد و درصد آن نیز از سوی شورای اقتصاد تعیین شود اما در حال حاضر بر اساس ارزش فرآورده نرخ کارمزدها ۱.۵ درصد نیز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته درصد قیمت کارمزد فرآورده ۵.۸ درصد بوده اما در سال جاری با وجود افزایش کارمزد و فرآورده این میزان به ۴.۳ درصد رسیده و این در حالی است که نرخ تورم نیز رشد کرده است.

حاج محمدرضا با اشاره به اینکه مشکلات چارچوب فرآورده و کسری مخازن ربطی به به جایگاه دار ندارد، خاطرنشان کرد: فروش بنزین بر اساس میتر انجام می شود لذا تحویل آن نیز باید به همین شیوه باشد در حالی که این اقدام صورت نمی گیردو

وی با اشاره به اینکه کسری بنزین را نیز جایگاه دار باید پرداخت کند، افزود: میزان اندازه گیری بنزین تحویل داده شده در جایگاهها همچنان بر اساس دیپ چشمی صورت می گیرد کا با اتین روند همچنان با با پدیده کسری در جایگاه ها مواجهیم که پرداخت جریمه آن نیز به عهده ماست.

رئیس جایگاه داران سوخت لزوم استفاده از میترینگ را به منظور اندازه گیری حامل های سوختی امری اساسی تلقی کرد واذعان داشت: تمامی فرآورده های سوختی در سراسر دنیا بر اساس سیستم میترینگ به جایگاهها تحویل داده می‌شوند و این در حالی است که در کشور ما تحویل فرآورده بر اساس اندازه های چشمی صورت می گیرد که ضرر زیادی به جایگاه دار وارد می سازد.

وی در ادامه به ساعت ارسال فرآورده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ساعت ارسال فرآورده مشخص نیست در حالی که قبلا قبل و بعد از طلوع آفتاب ارسال صورت می گرفت اما اکنون به دلیل فاصله انبار تا مقصد و گوگرد بالای بنزین تبخیر نیز بالا می رود.

حاج محمدرضا با بیان اینکه مقداری از بنزین بدلیل دوگانگی هوا از مخزن تا جایگاه تبخیر می شود، تصریح کرد: در گذشته زمانی که بنزین بوسیله خط لوله از پالایشگاه ارسال می شود بنزین ۷۲ ساعت در انبار ذخیره می شد و بعد وارد جایگاه می شد اما با رویه کنونی ۴۵ لیتر در ۱۰ هزار لیتر تبخیر می شود ضمن اینکه این اقدام در زمستان می تواند مفید باشد اما در تابستان تبخیر را بالا می برد.

وی در ادامه از عدم برگذاری جلسه با شرکت ملی پالایش و پخش برای رسیدگی به مسائل و مشکلات جایگاه ها ابراز نارضایتی کرد و گفت: طی نامه ای که به ریاست جمهوری ارسال کردیم مراتب اعتراض خود را اعلام کرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز