خبرگزاری کار ایران

انجمن نویسندگان کودک در نامه‌ای به بان‌کی‌مون:

سکوت در مقابل جنایات اسرائیل جایز نیست

کد خبر : ۱۸۷۷۰۷

«ما نویسندگان کودک و نوجوان، از شما می‌خواهیم با فوریت و جدیت بیشتری نسبت به این فجایع انسانی واکنش نشان دهید و برای جلوگیری از تداوم این وضعیت که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان به ویژه کودکان و مادرانشان می‌شود بی‌درنگ اقدامات لازم را انجام دهید.»

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد، با بیان اینکه این روز‌ها شاهد به خاک وخون کشیدن کودکان خردسال و بی‌گناه زیر بمباران وحشیانه در غزه هستیم، آورده‌اند: ما نویسندگان کودک و نوجوان، نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت کودکان غزه اعلام می‌کنیم و خواهان توجه فوری و جدی جامعه بین‌الملی و به‌ویژه شخص دبیر کل به وضعیت خونبار کودکان جنگ‌زده در این سرزمین هستیم.

به گزارش ایلنا، متن این نامه که رونوشتی از آن به یونسکو، یونیسف و دفتر آی. بی. بی. وای هم ارسال شده، چنین است:

دبیر کل سازمان ملل متحد

جناب آقای‌بان کی مون

صدای صلح طلبی و نگران ما رااز انجمن نویسندگان کودک ونوجوان ایران به عنوان نهادی مستقل و مردمی می‌شنوید. اکنون صدای بازی و شادی کودکان بیش از هر زمان دیگری در غرش خمپاره‌ها، گلوله‌ها و بمباران‌ها گم شده است. کودکان، قربانیان خاموش منازعات سیاسی، نظامی و مذهبی بزرگسالان در میدان‌های نبرد هستند. اگرچه جامعه ملل در الحاقیه پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک بر منع به کارگیری کودکان در منازعات مسلحانه تأکید داشته است اما این روز‌ها شاهد به خاک وخون کشیدن کودکان خردسال و بی‌گناه زیر بمباران وحشیانه در غزه هستیم. نویسندگان کودک و نوجوان در برابر فجایع غیرانسانی اخیر، سکوت و بی‌تفاوتی را جایز ندانسته و از همه انسان‌دوستان و مدافعان حقوق بشر می‌خواهند که برای جلوگیر ی از این فجایع اقدامی فوری ومو‌تر کنند..

ما نویسندگان کودک و نوجوان، نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت کودکان غزه اعلام می‌کنیم و خواهان توجه فوری و جدی جامعه بین‌الملی و به‌ویژه شخص دبیر کل به وضعیت خونبار کودکان جنگ‌زده در این سرزمین هستیم. کودکان، نیازمند امنیت و آرامش هستند، نقض امنیت و حقوق بنیادین کودکان در سایه این جنگ نابرابر و کشمکش‌های نظامی، تحت هیچ شرایطی و با هیچ استدلال و هیچ بهانه‌ای پذیرفته شده نیست.

جناب دبیر کل، ما نویسندگان کودک و نوجوان، از شما می‌خواهیم با فوریت و جدیت بیشتری نسبت به این فجایع انسانی واکنش نشان دهید و برای جلوگیری از تداوم این وضعیت که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان به ویژه کودکان و مادرانشان می‌شود بی‌درنگ اقدامات لازم را انجام دهید.»

این نامه به امضای فریدون عموزاده خلیلی، رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان رسیده و برای‌بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز