خبرگزاری کار ایران

رحمانی، مدیرعامل سازمان باغستان های سنتی شهرداری قزوین:

پایه‌های " جی اف " وارد باغستان‌های سنتی قزوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۶۴۲

با هدف حفظ و احیای باغستان‌های سنتی، پایه‌های " جی اف " که نوعی درخت با ریشه دوانی قوی و مقاوم در برابر آفات و برودت هوا است، وارد باغستان‌های سنتی قزوین می‌شود.

حمید رحمانی، مدیرعامل سازمان باغستان های سنتی شهرداری قزوین گفت: با هدف حفظ و احیای باغستان‌های سنتی، پایه‌های جی اف که نوعی درخت با ریشه دوانی قوی و مقاوم در برابر آفات و برودت هوا است، وارد باغستان‌های سنتی می‌شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ رحمانی افزود: با توجه به این که باغستان های سنتی در سال های اخیر به دلیل کم آبی و برودت هوا در معرض خطر نابودی قرار گرفته اند، این سازمان در نظر دارد با وارد کردن این پایه ها به باغستان های سنتی و پیوند محصولاتی مانند بادام، زردآلو، هلو و… موجب تکثیر این درختان وحفظ و احیای باغستان ها شود.

رحمانی با تأکید بر این مطلب که این پایه ها در گذشته به طور پراکنده وارد باغستان ها شده بودند، گفت: در گذشته، کاشت این پایه ها در باغستان های سنتی به دلیل عدم نگهداری مناسب و بررسی نکردن شرایط نگهداری، با نتایج مطلوبی همراه بود اما هم اکنون این سازمان با بررسی های لازم و انجام آزمایشات مورد نظر نسبت به کاشت این پایه ها در سطح باغستان اقدام کرده است.

این مسئول یاد آور شد: این پایه ها در دو نوع پیوند شده و بدون پیوند قابل کاشت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز