خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

دلیلی ندارد برای موسیقی هزینه کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۲۱۶

در تهران بیش از ۳۰۰ آموزشگاه موسیقی وجود دارد. چه دلیلی دارد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان یک مجموعه عمومی غیر دولتی یا حتی نهادهای دولتی در این موضوع هزینه کنیم؟

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سیزدهمین همایش عمری با قرآن و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی پایتخت با اشاره به اینکه برخی نقدهای نادرست قرآن را از سبک زندگی دور کرده است، گفت: نمی‌توان از ابتدا از همه انتظار حفظ، درک و عمل به قرآن را داشت و اگر همه چیز را صد درصدی بخواهیم، به هیچ چیز نمی‌رسیم.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام شهاب مرادی شامگاه روز گذشته در سیزدهمین همایش عمری با قرآن در برج میلاد گفت: حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده که ایشان فرموده است: کسی که قرآن تلاوت کند در حالی که جوان مومن باشد، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود. توجه داشته باشیم که این آمیخته شدن قرآن با جان انسان کار یک شب و یک جلسه نیست.
وی با اشاره به سیزدهمین همایش تجلیل از خادمان قرآن و استادانی که در پیشگاه قرآن به جامعه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: ترجمه دیگر این همایش تجلیل از استادانی است که کودکی و جوانی خود را صرف قرآن کرده‌اند؛ آن هم در زمانی که صحبت از حفظ قرآن در کشور نبود.
مرادی با اشاره به توجه و دقت نظر شهردار تهران در جزئیات فعالیت‌های فرهنگی گفت: جای خوشحالی دارد که شهردار تهران توجهی ویژه به مسائل فرهنگی دارند و یکی از دغدغه‌های آقای قالیباف که در دیدار با مراجع هم مطرح شد، نگرانی درباره کمبود مسجد در برخی از مناطق تهران بود. در حالی که برخی مسئولان توجهی به این امر ندارند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: کار فرهنگی در کلاس‌ها و جلسات قرآنی شکل می‌گیرد و باید کمک کنیم فضاهای مردمی تقویت شود و مانند همیشه بتواند روی پای خودش بایستد. امروز قرآن‌دوستان باید از نبودن کلاس قرآن در برخی مناطق تهران نگران باشند.
وی گفت: راضی نیستیم همه کلاس‌های قرآن در فرهنگسرا‌ها و سرای محلات تشکیل شود و همه باید همت داشته باشیم تا کلاس‌های قرآنی استادان در شهرهای مختلف را تقویت و تبدیل به پاتوقی برای جوانان کنیم. باید توجه داشت که تربیت پروژه نیست بلکه پروسه است و طول می‌کشد انسان و جامعه قرآنی شود؛ در این مسیر همه انبیا تحمل و صبر کردند و ما هم نیازمند صبر و تحمل هستیم.
حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه نوجوانی مقطعی بسیار مهم است، افزود: اگر کودکی سالم در مقدمه نباشد، نوجوانی و جوانی هم به دست نمی‌آید، در نتیجه جامعه قرآنی باید توجه خود را برای کودکان بگذارد. جامعه متدین نباید به امید مدرسه بنشیند تا بچه آنجا تربیت شود. امروز ما باید به کار فرهنگی برای انس کودکان با قرآن توجه داشته باشیم.
وی کمال‌گرایی و نگاه توام با وسواس را آفت‌های مسیر آموزش قرآن دانست و گفت: برخی تاکید دارند بچه اگر قرآن می‌خواند حتما باید آن را بفهمد و تدبر کند اما این روش غلط است. حتی نگاه یک یک اُمی به قرآن ثواب دارد و امروز جامعه از این نقدهای غیر علمی آسیب خورده است. نقدهایی که تاکید دارد قرآن مال طاقچه نیست اما قرآن برای طاقچه، قبرستان، بالای سر مسافر و خانه خریدن هم هست.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: بحثی درباره موسیقی دارم که البته حالا خیلی‌ها برای دیده شدن و شنیده شدن خیلی درباره آن صحبت کردند. ما حرفمان این است؛ در تهران بیش از ۳۰۰ آموزشگاه موسیقی وجود دارد. چه دلیلی دارد ما به عنوان یک مجموعه عمومی غیر دولتی یا حتی نهادهای دولتی در این موضوع هزینه کنیم؟ باید برویم در آن فضاهایی از هنر که نیاز است کمک کنیم تا هم رضایت مردم به دست بیاید هم رضایت حضرت آقا در فضای فرهنگ جلب شود.
مراسم تجلیل از چهره‌های بر‌تر قرآنی با تلاوت سعید طوسی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد و با همخوانی تاثیرگذار گروه ثقلین ادامه یافت. سپس علی‌اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن در سخنانی با اشاره به اهتمام ویژه شهرداری تهران به گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر افزود: با حمایت ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای مانوس کردن فضای شهر تهران برنامه‌ریزی و اقدام کرده‌ایم.
پخش نماهنگی از زندگی شهید احمد انصاری، محمد بنیادی و معصومه گودرزی بخش دیگر مراسم بود و در ادامه حجت‌الاسلام مرادی استاد شیخ متولی عبدالعال را برای تلاوت آیاتی از کلام وحی تا جایگاه همراهی کرد. پیش از اجرای قاری برجسته مصری، استاد عباس سلیمی مجری مراسم بر پیشانی وی بوسه زد و تلاوت حزین و زیبای استاد متولی عبدالعال حاضران در سالن را تحت تاثیر قرار داد.
در پایان پس از سخنرانی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با حضور شهردار تهران و دیگر مسئولان از حسین استادولی در بخش ترجمه، مسعود وکیل در بخش آموزش مفاهیم، حسن رضائیان در بخش قرائت، محمد بنیادی در بخش مدیریت قرآنی، معصومه گودرزی بانوی فعال قرآنی و خانواده قاری و روحانی شهید احمد انصاری اصیل تجلیل و تقدیر شد.
سیزدهمین همایش عمری با قرآن شامگاه روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه همزمان با هفدهمین روز ماه مبارک رمضان با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن مجلس، حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام حسین کوششی مدیر عامل اتحادیه موسسه‌های قرآنی ایران و جمعی از استادان قرآن‌پژوه و قاریان ممتاز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز