خبرگزاری کار ایران

شرکت ملی نفت مصر ١, ٥ میلیارد دلار از بانکهای خارجی وام می گیرد

کد خبر : ۱۸۷۱۴۷

شرکت ملی نفت مصر برای پرداخت بخشی از اقساط شرکتهای نفتی خارجی فعال در مصر، وام می گیرد.

یک مقام رسمی دولت مصر از مذاکره شرکت ملی نفت مصر با تعدادی از بانکهای بین المللی برای دریافت وامی به ارزش ١, ٥ میلیارد دلار، خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری العربی، شرکت ملی نفت مصر برای پرداخت بخشی از اقساط شرکتهای نفتی خارجی فعال در مصر، وام می گیرد.

این مقام رسمی که نامش فاش نشده است، اعلام کرد: ما با توجه به مسئولیت وزارت دارایی و بانک مرکزی در پرداخت این اقساط، تصمیم گرفتیم با تعدادی از بانکهای بین المللی مذاکره کنیم.

بدهی های مصر به شرکتهای نفتی خارجی در پایان ماه آوریل سال جاری به ٥, ٩ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ۴. ٩ میلیارد دلار در پایان سال ٢٠١٣، یک میلیارد دلار رشد داشته است.

قابل توجه است که این افزایش تنها در چهار ماه نخست سال مالی کنونی رقم خورده است.

شریف اسماعیل، وزیر نفت مصر، در یک بیانیه مطبوعاتی(در ٢۶ ژوئن) امسال اعلام کرده بود: مصر ١, ٥ میلیارد دلار از بدهی شرکتهای نفتی خارجی را قبل از پایان سال جاری پرداخت می کند.

به این ترتیب دولت مصر برای بار سوم به تعهد خود برای پرداخت بدهی شرکتهای نفتی فعال در این کشور عمل نکرده است.

دولت مصر در پایان سال گذشته نیز نسبت به پرداخت بخشی از بدهی شرکت های نفتی خارجی در سه ماهه اول سال جاری وعده داده بود.

مصر، بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا و دومین تولید کننده گاز در این قاره، پس از الجزایر، به شمار می رود. این در حالیست که بخش انرژی مصر به شدت تحت نفوذ شرکتهای خارجی فعال در این کشور قرار دارد.

از جمله شرکتهای بین المللی فعال در بخش انرژی مصر می توان به شرکتهای ایتالیایی «انی» و «ادیسون» و شرکتهای انگلیسی «بی پی» و «بی جی گروپ» اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز