خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل بانک مرکزی:

سه هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی مسترد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۰۳۶

می‌خواهیم میزان استفاده از منابع در موسسات چینی را به حداکثر برسانیم.

سیف در حاشیه جلسه هیأت دولت افزود: دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از وزارت نفت دست بابک زنجانی بود و بانک مرکزی برای اشراف کامل بر جابجایی این منابع ارزی اقداماتی را انجام داد.

به گزارش ایلنا، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه هدف تورمی حداکثر حجم تسهیلاتی که نظام بانکی می‌تواند به بخش تولید کمک کند را در بسته پولی آورده‌ایم، اذعان کرد: یکی از پیش‌بینی‌های تحقق اهداف بسته مورد نظر باید انضباط لازم در بنگاه های مالی باشد.

وی گفت: ۴.۱ میلیارد دلار از منابع حاصل از صادرات نفت را بانک مرکزی خریداری کرده است و سهم صندوق توسعه ملی پرداخت شده و برداشتی صورت نگرفته است.

سیف در ادامه گفت: هدف اصلی ما این است که از سپرده‌های بانکی صیانت کنیم و توصیه ما این است که مردم ببینند موسسه ای که سپرده را میگیرد دارای نظارت و مجوز است یا نه.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی از ۴.۱ میلیارد دلار از منابع حاصل از صادرات نفت، ۲۶ درصد سهم صندوق توسعه ملی را پرداخت کرده است، اظهار داشت: هیچ برداشتی از این صندوق انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه قرادادی را با طرف چینی که داریم که براساس آن نباید منابع ما را بلوکه کنند، گفت: می‌خواهیم میزان استفاده از منابع در موسسات چینی را به حداکثر برسانیم.

سیف با تاکید براینکه نرخ سود نظام بانکی نرخ متعادلی است، تصریح کرد: نرخ سود مبادله ای تنها ۲۲ درصد است و در نرخ سود مشارکت باید حداقل نرخ سود را نظام بانکی اعلام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز