خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان قشم:

قرآن می تواند چراغ راه همه فعالیت‌ها در جامعه باشد

کد خبر : ۱۸۶۹۹۴

دولت تدبیر و امید به فعالیت‌های قرآنی ارج می نهد و گسترش و تعمیق فهم قرآنی را در جزیره قشم، زمینه ساز توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این جزیره می داند.

فرماندار شهرستان قشم گفت: ما هرچه داریم از قرآن است و آموزه‌های این کتاب آسمانی می‌تواند چراغ راه همه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عزت کمال‌زاده افزود: اگر این آموزه‌ها را بتوانیم از تئوری به عمل تبدیل کنیم و انجام فعالیت‌‌هایمان را با عیار قرآن بسنجیم از ظهور و بروز بسیاری از مشکلات جامعه می‌توانیم جلوگیری کنیم.

به گفته وی حکومت‌های غیرمردمی از معانی عدالت طلبانه، ظلم ستیزانه و انسان دوستانه آیه‌های قرآنی همیشه هراسناک هستند و می‌خواهند کتاب‌های نفیس قرآن تنها تزیین بخش محافل ظلم و جور آن‌ها باشند و مردم با محتوای این کتاب سراسر نور و حکمت بیگانه باشند.

فرماندار شهرستان قشم، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک حکومت مردمی یار و یاور این کتاب آسمانی خواند و گفت: با تغییرات شگرفی که در نوع نگاه حکومت نسبت به قرآن مجید در بعد از انقلاب در ایران پدید آمد، زمینه برای قرائت، حفظ، تفسیر و تعمیق در آیه‌های آسمانی این کتاب مقدس از طرف حکومت کاملا مهیا شد و آموزه‌های نجات بخش آن به زندگی فردی و اجتماعی مردم مسلمان ایران ورود پیدا کرد.

کمال‌زاده در بخش دیگری به حضور قوی و گسترده قرآن کریم در عرصه فعالیت‌های شخصی و اجتماعی مردم جزیره قشم اشاره کرد و با ستایش از فعالان مذهبی شیعه و اهل تسنن این جزیره که در قالب بخش‌های خصوصی و دولتی به فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به این فعالیت‌ها ارج می‌نهد و گسترش و تعمیق فهم قرآنی را در جزیره قشم، زمینه ساز توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این جزیره می‌داند.

وی برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم را گامی بلند برای گسترش هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در جزیره قشم ارزیابی کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مستقر در این جزیره با برگزار کنندگان این نمایشگاه و جشنواره قرآنی شد.

پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم روزهای چهارم تا چهاردهم مردادماه سال جاری از سوی مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز