خبرگزاری کار ایران

یک منبع امنیتی الجزایری:

داعش باعثایجاد شکاف عمیق میان القاعده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۹۳۰

از یک ماه پیش برخی از امیران گروه القاعده در شمال آفریقا علیه رهبر خود تمرد کرده و خواستار برکناری وی از رهبری این گروه و بیعت با رهبر داعش شده‌اند.

یک منبع امنیتی الجزایری اعلام کرد که داعش باعثایجاد شکاف عیمقی میان گروه القاعده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الخبر، یک منبع امنیتی بلندپایه الجزایری گفت که از یک ماه پیش برخی از امیران گروه القاعده در شمال آفریقا علیه «عبدالمالک درودکال» رهبر خود تمرد کرده و خواستار برکناری وی از رهبری این گروه و بیعت با «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش شده‌اند.

این منبع افزود که گروه القاعده در شمال آفریقا اکنون به دو شاخه هواداران ابوبکر البغدادی و هواداران «ایمن الظواهری» رهبر گروه القاعده تبدیل شده است.

وی افزود که اختلاف میان گروه القاعده در هرم رهبری این گروه در پی آن آغاز شد که الظواهری و البغدادی بر سر گسترش فعالیت داعش از عراق به سوریه اختلاف دچار اختلاف شدید شدند.

این منبع بلندپایه امنیتی الجزایری در ادامه گفت که درودکال نیز بر این بارو است که انتقال افراد مسلح به سوریه به معنی شکست در جنگ علیه فرانسه در مالی است اما با وجود آن‌که این انتقاد، انتقاد مستقیم از الظواهری به شمار می‌رود، وی همچنان به بیعت قدیمی خود با رهبر القاعده ادامه داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز