خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری یک خبر؛

«معلم‌آزاد» بودن: آزادی از استخدام، بیمه و دریافت حداقل حقوق

کد خبر : ۱۸۳۵۴۸

«حقوق ماهیانه در بهترین حالت مبلغی معادل ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. / بطور معمول پرداخت این مبالغ از طریق صدور یک فقره چک بانکی در وجه یکی از معلمان آزاد انجام می‌شود و فرد دریافت کننده پس از نقد کردن چک مبالغ آن را میان سایر معلمان تقسیم می‌کند.»

پس از انتشار خبری با عنوان «بکارگیری معلمان بدون بیمه و مزد قانونی در مناطق محروم» به نقل از دبیر کل کانون صنفی معلمان، که در آن ادعا شده بود آموزش و پرورش در مدارس مناطق محروم و دور افتاده از افرادی برای تکمیل کادر آموزشی استفاده می‌کند که حداقل‌ معیارهای قانونی مربوط به مزد و بیمه در استخدام‌شان لحاظ نشده است، یکی از این معلمان در گفتگو با ایلنا به تشریح شرایط شغلی خود و همکارانش پرداخت.

این آموزگار که تحت عنوان شغلی «معلم آزاد» در مدارس ابتدایی منطقه لواسان تهران مشغول به کار است به ایلنا گفت: امثال من در لیست رسمی کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش ثبت نمی‌شویم.

وی در تشریح شرایط استخدامی خود و سایر معلمان آزاد می‌گوید:در میان این گروه از فرهنگیان از افراد جوان تحصیل کرده جویای کار تا بازنشستگان آموزش و پرورش حضور دارند.

این معلم افزود: بیشتر ما از طریق دهیاری و یا شورای روستا به مدیران مدارس معرفی می‌شویم اما در ‌‌نهایتحقوق ماهیانهخود که در بهترین حالتمبلغی معادل ۳۰۰ هزار تومان استرا از‌‌ مسئولان دهیاری دریافت می‌کنیم.

وی در تشریح نحوه پرداخت آنچه که در پایان هر ماه تحت عنوان مزد به آن‌ها تعلق می‌گیرد گفت: بطور معمول پرداخت این مبالغ از طریق صدور یک فقره چک بانکی در وجه یکی از معلمان آزاد انجام می‌شود وفرد دریافت کننده پس از نقد کردن چک مبالغ آن را میان سایر معلمان تقسیم می‌کند.

این کارگر بخش فرهنگ می‌گوید: در این حرفه خبری از بیمه نیست چرا که نامی از ما در میان کارکنان وزارت آموزش و پرورش ثبت نشده است اما شرایط اقتصادی ما را واداشته است تا به امید انکه روزی در آموزش و پرورش استخدام شویم به این کار ادامه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز