خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

جانبازان از خدمات بیمه ای یکپارچه برخوردار خواهند شد

کد خبر : ۱۸۲۸۱۶

کاهش چشمگیر هزینه های بستری و جراحی در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت، رضایتمندی مردم را در پی داشته است اما نباید غره شویم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق اعلام مجلس شورای اسلامی، با تجمیع اعتبارات وزارتخانه های مختلف، جانبازان می توانند بطور یکپارچه از خدمات بیمه ای بهرمند شوند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، دکتر «سیدحسن هاشمی» افزود: کافی نبودن اعتبارات بنیاد شهید و نگاه های متفاوت در وزارتخانه ها به بیمه جانبازان، موجب شده که جانبازان خدمات بیمه ای خوبی دریافت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است این اعتبارات در اختیار بنیاد شهید قرار گیرد و همه جانبازان بطور یکدست و متمرکز از خدمات برخوردارشوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رییس جمهور دستور این کار را به معاونت راهبردی صادر کرده و بزودی این کار محقق خواهد شد، ادامه داد: اغلب جانبازان مربوط به دفاع مقدس هستند که نوع جانبازی و درمان مشخصی دارند و حتی می توان داروهای آنها را در منزل آنها تحویل داد و یا داروخانه های خاص بنیاد شهید ایجاد شود که آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در این زمینه اعلام می کنیم.

وزیر بهداشت گفت: سعی داریم با اصلاح و بهبود فرآیندهای اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت، شرایط بهداشت و درمان را برای مردم بهتر کنیم و بهتر است قضاوت ها در خصوص آن را به آخر سال موکول کنید.

هاشمی افزود: این طرح در اغلب استان ها و شهرستان ها به خوبی در حال اجرا بوده و آنچه به گوش می رسد حاکی از رضایتمندی مردم از اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه هنوز نقایصی وجود دارد که در حین اجرای طرح خود را نشان می دهند، ادامه داد: تلاش می کنیم تا آخر سال جاری بتوانیم به تدریج در جهت رفع آنها قدم برداریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات در حوزه تجهیزات و کمبود نیروی متخصص است که طی دو تا سه ماه آینده با اعزام یکهزار و ۴۰۰ متخصص این مشکل برطرف خواهد شد.

هاشمی گفت: گرچه کاهش چشمگیر هزینه های بستری و جراحی در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت، رضایتمندی مردم را در پی داشته است اما نباید غره شویم و از تلاش خود در رفع چالش های چندین ساله حوزه سلامت کم کنیم، باید سعی کنیم با اصلاح و بهبود فرآیند های این طرح بزرگ، شرایط بهداشت و درمان را برای مردم بهتر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز