خبرگزاری کار ایران

داریوش بابائیان:

نمایش خانگی بازوی کمکی برای سینمای ایران است

کد خبر : ۱۸۲۸۰۳

با توجه به اینکه نمایش خانگی می‌تواند بازوی کمکی برای سینما باشد باید در ارائه محصولات خود دقت بیشتری داشته باشد

«داریوش بابائیان» گفت: جدا کردن جشنواره فیلم‌های ویدئویی از جشنواره فیلم فجر اقدام بسیار خوبی است چرا که در سینما فیلم‌های ویدئویی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا؛ وی با اعلام این مطلب افزود: قطعا با مستقل برگزار شدن جشنواره فیلم یاس جوانان مستعد با توجه به علاقه‌شان به رقابت، کار‌هایشان نیز بهتر دیده می‌شود، ضمن اینکه در میان آن‌ها فیلم‌سازان خوبی وجود دارد که در آینده می‌توانند جز فیلم اولی‌ها باشند.

بابائیان معتقد است که فیلم‌ اولی‌ها باید در ابتدای راه و به عنوان اولین کار در حوزه ساخت فیلم بلند، در ژانر کودک فیلم سینمایی خود را بسازند.

تهیه کننده فیلم «زهر عسل» با بیان اینکه جشنواره فیلم ویدئویی تهران(یاس) با کار‌شناسی درست و نگاه مثبت می‌تواند موفق‌تر باشد، گفت: باید در این جشنواره نگاه رابطه‌ای حاکم نباشد زیرا آدم‌هایی که پول هنگفتی دارند و به عنوان تهیه‌کننده یا سرمایه‌گذار وارد این حوزه شده‌اند، دیده می‌شوند، اما باید توجه داشت که نباید مسیر را برای آن‌ها باز کنیم زیرا آن‌ها در آینده هدفشان ساخت فیلم‌های سیاسی است.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت فیلم‌های ویدئویی کارگردانان باتجربه‌ای داریم که در کارشان به مخاطب عام توجه دارند، می‌توانیم از این افراد با توجه به آثار ارزشمندی که ارائه می‌دهند در داوری‌های جشنواره یاس استفاده کنیم.

بابائیان درباره کیفیت فیلم‌های نمایش خانگی نیز گفت: فیلم‌های زیادی برای این بخش ساخته شده اما متاسفانه از کیفیت خوبی برخوردار نبوده‌اند که این مشکل مربوط به پروانه نمایش‌ها می‌شود. قطعا اگر از ورود پروانه نمایش‌های ضعیف جلوگیری شود؛ وضعیت فیلم‌های نمایش خانگی بهتر خواهد شد.

وی درباره بازار خارجی فیلم ویدئویی تهران نیز گفت: موسسه رسانه‌های تصویری با توجه به اهدافی که برای آن تعریف شده باید تمهیداتی را برای ارائه این نوع فیلم‌ها در بازارهای جهانی بیاندیشد. این موسسه باید بازارهای مناسب را شناسایی کند و آثار با کیفیت خود را برای عرضه در این بازار‌ها معرفی کند. البته این نکته را باید یادآور شد که در این راه تا حدودی موسسه رسانه‌های تصویری موفق بوده‌اند.

تهیه کننده «شور عشق» در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمایش خانگی می‌تواند بازوی کمکی برای سینما باشد باید در ارائه محصولات خود دقت بیشتری داشته باشد زیرا امروز ذائقه مخاطب ما تغییر کرده است تا آنجا که در محافل عمومی نقدهایی از مخاطب عام می‌شنویم که سازنده است.

بابائیان با بیان اینکه محصولات نمایش خانگی طرفدار زیادی دارد، ادامه داد: در اکثر مراکز فرهنگی و سوپر‌مارکت‌ها مشاهده می‌شود که در سبد فرهنگی مردم این فیلم‌ها وجود دارد بنابراین مدیران و مسئولان این بخش باید در کیفیت این آثار توجه بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز