خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرم آباد تأکید کرد؛

لزوم همکاری مردم در ثبت به موقع وقایع حیاتی

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۸۲

فرماندار شهرستان خرم‌آباد بر لزوم هم‌کاری مردم در ثبت به موقع وقایع حیاتی تاکید کرد.

فرماندار شهرستان خرم‌آباد بر لزوم هم‌کاری مردم در ثبت به موقع وقایع حیاتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان که با حضور حسین میردریکوندی مدیرکل ثبت احوال استان و جمعی از مسوولان شهرستان خرم‌آباد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد به تبیین اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی و اعلام آن به مرکز جهت برنامه‌ریزی و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان پرداخت.

وی اظهار داشت: امروزه استناد به آمار در برنامه‌ریزی‌های ملی مشهود بوده و همه برنامه‌ریزی‌هایی که بصورت متمرکز در مرکز، برای استان‌ها صورت می‌گیرد مبتنی بر آمار ثبت شده و ارائه شده از آن استان است.

خجسته پور افزود: بنابریان می‌بایست مسوولان استانی و شهرستانی نسبت به ثبت دقیق و به موقع وقایع حیاتی و ارائه آمار صحیح نهایت دقت را داشته باشند.

فرماندار خرم‌آباد ثبت به موقع وقایع حیاتی به ویژه تولد و وفات را در شهرستان خرم‌آباد مطلوب دانست و اذعان داشت: بر اساس آمار ثبت احوال‌، جمعیت شهرستان خرم‌آباد بیش از ۵۰۰ هزار نفر است که از این میزان ۲۵۴ هزار و ۵۹۸ نفر را مردان و ۲۵۱ هزار و ۵۳۳ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که ۷۲.۶ درصد را جمعیت شهری و ۲۷.۴ درصد را روستاییان این شهرستان تشکیل می‌دهند.

وی میزان ولادت ثبت شده در ۳ ماهه نخست امسال را ۲۵۶۸ مورد ذکر کرد و اعلام داشت‌: میزان ولادت ثبت شده شهرستان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۳۷۵ نفر بوده که آمارها افزایش ولادت ثبت شده در این زمان را نشان می‌دهد.

خجسته پور افزود: در بحثازدواج در سه ماهه نخست امسال ۱۵۰۵ مورد ازدواج در حوزه شهرستان ثبت شده که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۴۷۴ نفر بوده که ۲ درصد افزایش و رشد را نشان می‌دهد‌.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه با وجود نمایندگی‌های ثبت احوال در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های شهر خرم‌آباد، معمولاً ثبت وقایع تولد و وفات به موقع صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: عمده مشکلات وعدم ثبت به موقع تولد و وفات در بخش‌ها و روستاهای شهرستان حادثمی‌گردد که بخش‌داران‌، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با هم‌کاری بیش‌تر با مسوولان ثبت احوال می‌توانند در رفع این معضل اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز