خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛

۳۰۰ واحد آموزشی نیمه‌تمام در پروژه‌های مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۶۶

تا ابتدای مهرماه امسال و در واقع قبل از شروع سال تحصیلی ۹۳، تعداد ۵ باب مدرسه با ظرفیت ۷۲ کلاس درس در پرند آماده بهره­ برداری و خدمت به دانش­ آموزان می‌­شود.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان این‌که ۳۰۰ واحد آموزشی نیمه‌تمام در مناطق مسکن مهر کشور وجود دارد، گفت: تا آغاز سال تحصیلی ۹۳ تعداد ۵ باب مدرسه در شهر جدید پرند به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایلنا، مرتضی رییسی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد:

وی افزود: جداول زمانی ساخت مدارس در مناطق مسکن­ مهر متناسب با ساخت و سازهای واحدهای مسکونی و پیشرفت فیزیکی مسکن­ مهر، تنظیم شده تا به تدریج با سکونت خانوارهای متقاضی مسکن­ مهر، فضاهای آموزشی مورد نیاز فرزندان نیز در این مناطق ساخته و تامین شود. تلاش‌ها به گونه ­ای است که سرعت ساخت و تکمیل مدارس نیمه­ کاره پرند طوری تنظیم شود تا در شروع سال تحصیلی سال۹۳ ساکنان این شهر جدید با معضل کمبود فضای آموزشی روبرو نباشند.

رییسی درباره آخرین وضعیت فضاهای آموزشی در حال ساخت در شهر جدید پرند گفت: تا ابتدای مهرماه امسال و در واقع قبل از شروع سال تحصیلی ۹۳، تعداد ۵ باب مدرسه با ظرفیت ۷۲ کلاس درس در پرند آماده بهره­ برداری و خدمت به دانش­ آموزان می‌­شود.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی مابقی مدارس در حال ساخت در پرند معادل ۹۰درصد است، افزود: در منطقه ه­ایی از پرند که برج­های مسکونی­ مسکن مهر به بهره­ برداری رسیده نیز بزودی عملیات مناقصه ۳ باب مدرسه نیمه­ تمام توسط شرکت عمران پرند انجام خواهد شد تا با تکمیل این مدارس تا حداکثر دهه فجر امسال، ظرفیت فضاهای آموزشی این شهر جدید به میزان ۵۵ کلاس دیگر­­ افزایش پیدا کند.

وی افزود: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش این است که هیچ دانش آموزی بدون فضای آموزشی در شروع سال تحصیلی جدید وجود نداشته باشد و خانوارهای جدیدی که در پرند ظرف ماه­های آتی ساکن می شوند از فضای آموزشی مناسب برخوردار باشند.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد: ‌در حال ­حاضر حدود ۳۰۰ واحد آموزشی در مناطق مسکن مهر کشور به‌صورت نیمه ­تمام وجود دارد که بخشی از این مدارس در دست ساخت از محل منابع وزارت آموزش و پرورش درحال تکمیل است و بخشی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین اعتبار شده است. همچنین تعدادی از این فضاهای آموزشی بصورت مشارکتی بین دو وزارتخانه و بخش اندکی از آنها نیز توسط خیرین مدرسه ساز در حال تکمیل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز