خبرگزاری کار ایران

روحانی در نشست مشترک با استانداران:

دولت پاسدار رأی مردم بوده و به وعده‌های خود وفادار است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۴۷۹

مهمترین معیار برای ما حفظ منافع کشور است و این مسیر را با پاسداری از ارزش‌ها و عزت کشور با جدیت دنبال می‌کنیم.

رئیس‌ جمهوری گفت: دولت خود را موظف می‌داند پاسدار رأی مردم بوده و به وعده‌های خود وفادار باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه مشترک هیات دولت و استانداران که ظهر امروز(چهارشنبه) در ساختمان حافظیه مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد برگزار شد، با تاکید بر ضرورت اجرای کامل و به موقع طرح‌های اصلی مصوب سفرهای استانی اظهار داشت: این حرکت از یکسو موجب رشد و آبادانی استان‌ها شده و از سوی دیگر باعثتقویت اعتماد عمومی به دولت و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

روحانی استانداران را نماینده عالی دولت و بالاترین مقام اجرایی در استان خواند و گفت: استانداران مسئول پیگیری طرح‌های اصلی مصوب در سفرهای استانی و تحقق وعده های مطرح شده در این زمینه هستند.

وی همچنین با فراخواندن استانداران به جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های استانی خاطر نشان کرد: با توجه به اولویت مهم دولت در سال ۹۳ یعنی رونق اقتصادی و خروج از رکود تورمی که میزان آن در تاریخ کشور بی سابقه است، افزایش سرمایه گذاری و جلب مشارکت سرمایه گذاران اهمیت مضاعفی دارد.

روحانی، رشد منفی سال‌های ۹۱ و ۹۲ را شایسته جامعه ایران ندانست و تاکید کرد: امروز خبرهای موجود از صنعت خودرو سازی، پتروشیمی، فولاد، لوازم خانگی و نفت و گاز حاکی از رشد این تولیدات و نوید بخش خروج از رکود است و استانداران باید همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی و رشد اشتغال به کار گیرند.

رئیس‌جمهور مسئله محیط زیست را از ضرورت های مهم زندگی مردم دانست و گفت: امروز دریاچه ارومیه به عنوان یک معضل زیست محیطی برای کشور مطرح است که می‌تواند بخش وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار دهد لذا باید توجه به محیط زیست از جمله جنگل‌های زاگرس، موضوع ریزگردها، تالاب‌ها و فاضلاب، نه به عنوان یک امر تشریفاتی و تجملی بلکه به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه همه مسئولان باشد.

روحانی افزود: جاذبه‌های متنوع طبیعی، تاریخی و زیارتی کشور زمینه مناسبی برای افزایش گردشگری در کشور است و استانداران با برنامه ریزی مناسب این بخش را تقویت کنند.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش، دستاوردهای ده ماهه سیاست خارجی را در بهبود مناسبات و روابط با کشورهای همسایه و جهان مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: مهمترین معیار برای ما حفظ منافع کشور است و این مسیر را با پاسداری از ارزش‌ها و عزت کشور با جدیت دنبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: رای مردم از جمله آرای مردم ساکن روستاهای کشور در انتخابات ریاست جمهوری حاوی معانی ارزشمندی است که به روشنی خواست عمومی را منعکس می‌کند لذا دولت خود را موظف می‌داند که پاسدار رای مردم بوده و به وعده های خود وفادار باشد.

رئیس‌جمهور همچنین ضرورت تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رفتار توام با احترام را مورد تاکید قرار داده و گفت: معیار این روابط انجام وظایف قانونی از سوی مسئولان اجرایی و نمایندگان است.

وی تصریح کرد: فرهنگ و پاسداری از ارزش‌های والای دینی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای همه ما بسیار مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز