خبرگزاری کار ایران

گروه آسانی در جام‌جهانی داشتیم!

قاسمپور: جو به نفع کی‌روش است و دارد سوء استفاده می‌کند / سیستم ما دفاع‌مطلق بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۴۲۸

اگر به دوره‌های قبلی جام جهانی برگردیم می‌بینیم که در دوره‌های قبلی تیم‌های قوی‌تری همگروه ما بودند و به مراتب گروه آسان‌تری نسبت به قبل داشتیم و انتظارات هم بیشتر بود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: عملکرد تیم ملی در جام جهانی برزیل مثل دوره‌های قبلی حضور ما در این تورنمنت بود.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عملکرد ما در جام‌جهانی برزیل مثل دوره‌های قبلی بود و تغییری ندیدیم. ما قبلا هم از گروه‌مان صعود نکرده‌ بودیم و امسال هم صعود نکردیم، ضمن اینکه در جام جهانی ۹۸ فرانسه ۳ امتیاز گرفتیم، اما امسال مثل ۱۹۷۸ و ۲۰۰۶ تنها یک امتیاز گرفتیم و نتوانستیم از گروه‌مان صعود کنیم. به شخصه از عملکرد تیم ملی راضی نبودم و فقط نیمه دوم مقابل آرژانتین خوب بودیم و غیر از آن هیچ چیز خاصی نداشتیم.

وی افزود: تیم ما مقابل نیجریه و نیمه اول آرژانتین دفاعی بازی کردیم و در بازی با بوسنی که انتظار برد داشتیم و باید حمله می‌کردیم ۳ گل خوردیم. کی‌روش یک سیستم دفاعی مطلق را پیاده کرد که البته این هم یک نوع تفکر است و نمی‌شود از آن ایراد گرفت. کی‌روش دنبال نتیجه بود یا حداقل بهتر از قبل ظاهر شویم. من انتظار نداشتم تیم ملی در برزیل معجزه کند اما انتظار داشتم که مثل بازی با آرژانتین اگر هم می‌بازیم بازنده سربلند باشیم.

سرمربی سابق صنعت‌نفت‌آبادان در پاسخ به این سوال که آیا انتظار داشتید کی‌روش با شیوه‌ای غیر از شیوه‌های دفاعی در این جام بازی کند، گفت: اگر به دوره‌های قبلی جام جهانی برگردیم می‌بینیم که در دوره‌های قبلی تیم‌های قوی‌تری همگروه ما بودند و به مراتب گروه آسان‌تری نسبت به قبل داشتیم و انتظارات هم بیشتر بود. همه می‌گفتند بوسنی را می‌بریم، اما گفتم بوسنی یقیه ما را می‌گیرد که گرفت. ما جلوی بوسنی نمی‌ترسیدیم و باز بازی کردیم و دیدید چه بر سرمان آمد. ما در این گروه آسان انتظار داشتیم بهتر بازی کنیم، اما فقط خوب دفاع کردیم و مقابل بوسنی که برد می‌خواستیم چه طرح و برنامه‌ای داشتیم؟

وی افزود: امروز بحثماندن و رفتن کی‌روش مطرح است. اگر قرار است گزینه خارجی داشته باشیم بهترین گزینه کی‌روش است به شرطی که خواسته‌هایش منطقی باشد. الان جو به نفع کی‌روش است و دارد سوء استفاده می‌کند. ما کار خاصی در جام‌جهانی نکردیم، اما اگر دنبال مربی خارجی هستیم بهترین گزینه کی‌روش است چون ۳ سال در تیم ملی ما کار کرده و فوتبال ما را می‌شناسد به شرطی که خواسته‌هایش منطقی باشد، اما اگر برای جام ملت‌ها و در کوتاه‌مدت قرار است مربی بیاوریم بهتر است مربی ایرانی بگذاریم.

قاسمپور در پایان گفت: عقیده‌ام این است که یک مربی خوب برای بلندمدت بیاوریم چون برای کوتاه‌مدت فقط ‌پول‌مان را دور می‌ریزیم. هر مربی که می‌خواهیم بیاوریم برای درازمدت باشد و هر مربی چه ایرانی و چه خارجی باید زمان داشته باشد. البته ما از مربی خارجی انتظار بیشتری داریم و می‌خواهیم تحولی در فوتبال ما ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز