خبرگزاری کار ایران

در ۳ماهه نخست امسال گزارش شد؛

رشد ۱۲.۴۳ درصدی صادرات برق ایران

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۴۰۱

وزارت نیرو به‌منظور استفاده حداکثری از انرژی تولیدی نیروگاه‌ها و ممانعت از هدررفتن آن در ساعت‌های کم‌باری به صادرات برق و در ساعت‌های پیک مصرف به‌منظور افزایش ضریب پایداری به واردات برق اقدام می‌کند که واردات برق درمقایسه با صادرات این حامل انرژی، حجم کمتری را به‌خود اختصاص می‌دهد.

صادرات برق ایران به کشورهای همسایه در سه‌ماهه نخست سال‌جاری، حدود ۱۲.۴۳ درصد درمقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش یافت.

به‌گزارش ایلنا، جمهوری اسلامی ایران در دوره مورد بررسی سه‌هزار و ۲۱۴.۹ گیگاوات ساعت برق به کشورهای همسایه صادر کرده است که این میزان ۱۲.۴۳ درصد درمقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

ایران در مدت مشابه سال گذشته دوهزار و ۸۵۹.۴ گیگاوات ساعت برق به کشورهای همسایه صادر کرده بود.

جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، نخجوان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می‌کند.

از آنجا که امکان ذخیره انرژی الکتریکی وجود ندارد، وزارت نیرو به‌منظور استفاده حداکثری از انرژی تولیدی نیروگاه‌ها و ممانعت از هدررفتن آن در ساعت‌های کم‌باری به صادرات برق و در ساعت‌های پیک مصرف به‌منظور افزایش ضریب پایداری به واردات برق اقدام می‌کند که واردات برق درمقایسه با صادرات این حامل انرژی، حجم کمتری را به‌خود اختصاص می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز