خبرگزاری کار ایران

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت:

ایدز از طریق آب استخر منتقل نمی شود

کد خبر : ۱۸۲۳۷۰

این ویروس همچنین از راه های دیگری همچون نوشیدن آب، استفاده از وسایل غذاخوری مشترک، استفاده از حمام و سرویس های بهداشتی عمومی و حتی نیش پشه منتقل نمی شود.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «اچ آی وی»(ویروس عامل بیماری ایدز) از طریق مواردی همچون شنا در آب استخر و تماس های معمولی مثل دست دادن و روبوسی منتقل نمی شود.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، دکتر «عباس صداقت» افزود: این ویروس همچنین از راه های دیگری همچون نوشیدن آب، استفاده از وسایل غذاخوری مشترک، استفاده از حمام و سرویس های بهداشتی عمومی و حتی نیش پشه منتقل نمی شود.

وی، ایدز را بیماری رفتاری برشمرد که از دو راه اصلی یعنی رفتارهای جنسی پرخطر محافظت نشده و استفاده از سرنگ و سوزن مشترک در جریان مصرف تزریقی مواد مخدر منتقل می شود.

صداقت بر ضرورت خویشتن داری و وفاداری به همسر، استفاده از وسایل محافظت کننده و پرهیز از استفاده از سرنگ و سوزن مشترک در جریان تزریق مواد مخدر برای پیشگیری از ابتلا به عفونت «اچ آی وی» تاکید کرد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون ۲۷ هزار و ۴۱۶ مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده اند که مردان ۸۹ درصد و زنان ۱۱ درصد مبتلایان را تشکیل داده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز