خبرگزاری کار ایران

در زنجان صورت گرفت؛

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان تشکیل جلسه داد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۳۵۹

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان با ابراز رضایت از اجرای طرح مدد در شهرستان خدابنده گفت: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی که متوالی اجرای طرح مدد است این طرح را در سایر شهرستان‌های استان نیز اجرا کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: باید در زمینه حوزه آب اطلاع رسانی لازم انجام شود تا آب شرب بهداشتی مردم از آب مصرفی و سایر مصارف آب جدا شود و صرفه جویی به عنوان یک اصل در زندگی مردم جریان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حمید رضا شهبازی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در تصفیه خانه آب زنجان رابطه با گزارشات مسئولان استان در رابطه با تامین بهداشت و سلامت مردم استان زنجان و با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور و استان تصریح کرد: آمارها نشان از افزایش ۱۵درصدی مراجعه مردم به بیمارستان‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به افزایش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها ابراز کرد: این نشان از این است که مردم با آسودگی خاطر بیشتری برای درمان خود به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح مدد به صورت مطلوبی در شهرستان خدابنده اجرا شد و انتظار می‌رود که این طرح در سایر شهرستان‌های استان زنجان اجرا شود، بیان کرد: امیدواریم ارزیابی شش ماهه از اجرای طرح تحول سلامت استان نیز در دستور کار کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قرار گیرد

شهبازی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود آب شرب در کشور، بحثبهداشت و تصفیه آب در کارگروه سلامت و امنیت غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطر نشان کرد: باید در این باره اطلاع رسانی لازم انجام شود تا آب شرب بهداشتی مردم از آب مصرفی و سایر مصارف آب جدا شود و صرفه جویی به عنوان یک اصل در زندگی مردم جریان داشته باشد.

وی افزود: درباره شاخص‌های موجود اختلاف نظر وجود دارد که در این راستا باید شاخص‌ها به روز شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در شهرستان خدابنده بیشتر از سایر شهرستان‌های استان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستیم، بیان کرد: مسولان باید به سرعت راهکارهای لازم برای برطرف کردن کمبود آب انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردم از حکومت انتظاری بیشتری دارند، گفت: ما باید در همه موارد به ویژه در مسائل مربوط به بهداشت باعثاعتماد مردم به حکومت شویم و نگرانی‌های مردم را از بین ببریم.

جمال ناصحی، مدیر گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه ۳۵۵ روستای استان زنجان مشکل آب شرب دارند، گفت: بیش از ۱۵ هزار خانوار روستایی زنجانی با مشکل آب شرب مواجه‌اند.

وی با اشاره به تامین آب شرب در روستاهای استان زنجان، افزود: در حال حاضر ۵۵۰ روستای استان دارای آب شرب روستایی هستند که این نشان از تامین بودن آب شرب در ۶۰.۷ درصد از روستاهای استان زنجان دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی سالانه ۱.۸ میلیون نفر بر اثر بیماری‌های موجود در آب‌های آلوده جان خود را از دست می‌دهند، ابراز کرد: طبق گزارشات ارائه شده از کشورها بیش از ۵۰ کشور به بیماری وبا مبتلاء می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز