خبرگزاری کار ایران

احتمال دیدار قریب‌الوقوع عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۸۸

یکی از سخنگویان ستاد اشرف غنی احمدزی گفت که هیاتی در حال نهایی‌سازی زمان و مکان این دیدار است.

ستاد انتخاباتی «اشرف غنی احمدزی» کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان گفت که قرار است احمدزی و «عبدالله عبدالله» کاندیدای دیگر این انتخابات برای گفت‌وگو بر سر بن‌بست انتخاباتی با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «عباس نویان» یکی از سخنگویان ستاد اشرف غنی احمدزی گفت که هیاتی در حال نهایی‌سازی زمان و مکان این دیدار است.

اما «مجیب رحیمی» سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله به بی‌بی‌سی گفت که آنها مذاکره با ستاد غنی را آغاز خواهند کرد اما مشخص نیست که دیدار میان عبدالله و احمدزی صورت خواهد گرفت یا نه.

به گفته وی، بحثآغاز این مذاکرات در دیدار میان احمدزی و «محمد یونس قانونی» معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان مطرح شده ‌است.

سخنگوی ستاد احمدزی گفته که این مذاکرات برای ایجاد دولت ائتلافی نیست بلکه برای حل بن‌بست انتخابات است.

ستاد عبدالله نیز گفته که هدف از این گفت‌وگوها بحثبر سر ساز و کاری برای «جداسازی آرای پاک از آرای ناپاک» است.

منابع خبری تصاویری از دیدار محمد یونس قانونی و اشرف غنی احمدزی منتشر کردند اما به جزئیات این دیدار اشاره‌ای نشد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهوری افغانستان چند روز پیش گفته بود که از معاونانش خواسته تا برای حل مشکلات به وجود آمده در روند انتخابات، با ستادهای عبدالله و اشرف غنی گفت‌وگو کنند.

اعضای کمیسیون انتخابات نیز در دیدار با رئیس‌جمهوری افغانستان خواهان کمک وی و معاونانش در حل بن‌بست انتخاباتی شده بودند.

قرار بود نتیجه ابتدایی دور دوم انتخابات افغانستان امروز – چهارشنبه - اعلام شود اما کمیسیون انتخابات گفت که اعلام این نتیجه به دلایل فنی برای چند روز به تاخیر افتاده است.

بن‌بست در روند انتخابات بیشتر از ۱۰ روز پیش زمانی آغاز شد که عبدالله در اعتراض به آنچه که «تلقب گسترده و سازمان‌یافته» در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان می‌خواند، روابط کاری تیم خود با کمیسیون انتخابات را به حالت تعلیق درآورد.

در نتیجه این جنجال‌ها، «ضیاالحق امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان کناره‌گیری کرد و سازمان ملل برای بازگرداندن عبدالله به روند انتخابات میانجی‌گری کرد.

اما ستاد عبدالله سه روز پیش اعلام کرد که کمیسیون انتخابات تمامی درخواست‌های آنها را به صورت کتبی رد کرده و روابط خود را با کمیسیون‌های انتخاباتی به طور کامل قطع کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز