خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

تصویب ۳۲۴ طرح در سه ماهه اول سال جاری

کد خبر : ۱۸۲۲۶۶

احمد دهقان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کار گروه اشتغال استان آذربایجان غربی گفت: درسه ماهه اول سال جاری ۳۲۴ طرح با رقم تسهیلات ۲۹۲۸ میلیارد ریال و معرفی آن‌ها به بانک‌های ملی، صادرات، سپه، تجارت، رفاه، ملت و پست بانک استان صورت گرفته است.

احمد دهقان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کار گروه اشتغال استان آذربایجان غربی گفت: درسه ماهه اول سال جاری ۳۲۴ طرح با رقم تسهیلات ۲۹۲۸ میلیارد ریال و معرفی آنها به بانک های ملی، صادرات، سپه، تجارت، رفاه، ملت و پست بانک استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سرپرست اداره کل و دبیر کارگروه اشتغال استان آذربایجان غربی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی استان به عنوان مالک فرآیند جذب و توسعه سرمایه گذاری باید به تثبیت اشتغال و روند ایجاد کارآفرینی کمک کنند.

وی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: رهبر معظم انقلاب به صراحت به دولت و مجلس فرمودند که مقررات مزاحم را از سر راه سرمایه گذاران بردارند و به جای آن قوانین و مقررات تازه ای بنویسند که به تسهیل امور کمک کنند.

وی افزود: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش می شود تا با حمایت از بنگاه های اقتصادی، علاوه بر بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار و توسعه، مشکلات موجود در این زمینه تا حد زیادی رفع شود.

دهقان در خصوص اتمام پروژه های نیمه تمام در استان گفت: تامین و تخصیص سریع تر اعتبارات و تسهیلات لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه صنعت از سوی دستگاه‌های پشتیبان مالی تولید و سرعت بخشی به اتمام پروژه ها در سال جاری، علاوه بر نتیجه بخش شدن سرمایه های مردم و اشتغالزایی که حمایت از کار و سرمایه ایرانی خواهد بود موجب افزایش تولید ملی و موثر در توسعه صادرات غیرنفتی خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد و پایدار یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است که در راستای تقویت مهارت کارجویان، حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی، توجه به مشاغل خانگی، مشاغل در حوزه گردشگری و شرکت های دانش بنیان، دولت عزم جدی دارد.

دبیر کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه باید گره‌های کور را در حوزه اشتغال و کارآفرینی در راستای حمایت از کارآفرینان برطرف کنیم و مسیر اشتغال را تسهیل بخشیم گفت: از مدیران اجرایی و بانک‌ها انتظار داریم فرآیند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را تسهیل کرده و از این طریق به اشتغال مولد کمک کنند.

ایشان در ادامه سخنان خود در خصوص عملکرد کارگروه اشتغال استان به ریاست آقای کهوریان معاون محترم برنامه ریزی و اشتغال استانداری، دبیرخانه، دستگاههای اجرایی استان و بانک های عامل در سال جاری گفت: در سال ۱۳۹۳ از سوی شورای عالی اشتغال کشور توان پرداختی بانکهای عامل ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعلام و مقرر گردید طرحهای متقاضی تسهیلات از سوی دستگاههای اجرایی با اولویت سرمایه در گردش و تثبیت اشتغال در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار گرفته و به بانکهای عامل معرفی شوند که پس از برگزاری هفت جلسه کارگروه اشتغال استان در نهایت حدود ۳۲۴ طرح با رقم تسهیلات درخواستی ۲۹۲۸ میلیارد ریال به بانکهای ملی، صادرات، پست بانک، سپه، تجارت، رفاه و ملت معرفی گردیدند و مقرر گردید بانک های عامل در طی بیست روز ضمن بررسی نتیجه رد یا قبول طرح را به استانداری، دبیرخانه، دستگاه اجرایی و متقاضی اعلام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز