خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر تهران؛

شادی کارگران در گرو بهبود وضعیت اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۰۸۹

شادی کارگران در گرو بهبود وضعیت اقتصادی وتامین حداقلهای معیشتی است که وظیفه وزارت کار است با تصویب قوانین حمایتی از خواستهای که موجب شعف کارگران می‌شود حمایت کند.

دبیر خانه کارگر تهران معتقد است، شادی کارگران در محیط کار در گرو بهبود وضعیت اقتصادی آنان است.

«اسماعیل حق پرستی» با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کار که شاد ساختن محیط‌های کارگری را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه متبوعش عنوان کرده بود، به ایلنا گفت: شادی کارگران در گرو بهبود وضعیت اقتصادی وتامین حداقلهای معیشتی است که وظیفه وزارت کار است با تصویب قوانین حمایتی از خواستهای که موجب شعف کارگران می‌شود حمایت کند.

او با بیان اینکه یک کارگر حق دارد در مقابل یک شیفت کاراز رضایتمندی حداقل مزد بهره‌مند شود افزود: وضعیت نابسامان خوراک، پوشاک، بهداشت ودرمان وده‌ها مورد دیگر نگرانی کارگران وخانواده‌هایشان را فراهم کرده است.

او گفت: دروضعیت فعلی اقتصادی که تعداد زیادی از کارگران از تامین مایحتاج روزانه خود و خانواده‌هایشان بر نمی‌آیند دولت به فکر چاره اندیشی نیست.

او با ذکر مثالی مدعی شد: در ماه مبارک رمضان مردم به ویژه کارگران سراسر کشور از دولت انتظار داشتند با کاهش حداقلی برخی اقلام مصرفی در این ماه روبرو شوند، این در حالیست علاوه بر انکه کاهش قیمتی صورت نگرفت بلکه به حدی قیمت اقلامی همانند مرغ و گوشت، برنج و خرما.. به حدی افزایش یافته است که کارگران توان خرید ان را ندارند.

حق پرستی با بیان اینکه دولت تدبیر امید مدعی ترمیم ساختار اشتباه اقتصادی دولت قبلی است اظهار داشت: به عقیده من دولت تدبیر وامید در این راه به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده است.

او گفت: اگر دولت می‌خواهد ساختاراشتباه اقتصادی دولت عدالت محور را بشکند باید ساختار اقتصادی سوداگرانه را به ساختار اقتصادی تولید محور تبدیل کند.

به گفته وی، وقتی خلع امروزاقتصاد را پول پر می‌کند نیروی انسانی و تولید کنار گذاشته می‌شود. وسرمایه دار بجای تولید وجذب نیروی کار بدنبال رانت تجاری است، چرا که رانت سوداگرانه پولش نقد است.

دبیر خانه کارگر تهران در خصوص ابزار شاد زیستن کارگران در محیط کار اظهار داشت: دولت باید از ساختار اقتصادی تجارت محور و پول به ساختار الگوی تولید که‌‌ همان اقتصاد تولید محور است برگردد و به مرور بازار تولید وکار را از رکود خارج کند، آنوقت است که کارگر با برگشتن به چرخه تولید شاد می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۸۵ درصد از تسهیلات بانکهای عامل به تجارت‌های غیری تولید محور اختصاص یافته است که دولت بایداین رفتار اقتصادی غلط را اصلاح کند.

او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رفع معضلات اقتصادی تاثیر مستقیم بر سفره کارگران دارد در خاتمه اظهار داشت: شادی وشاد زیستن کارگران در محیط کار در گرو بهبود وضعیت اقتصادی است که دولت مکلف به تامین آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز