خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

واردات آب تا اطلاع ثانوی منتفی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۵۷

حداقل برای کوتاه مدت بحثواردات آب منتفی است و وزارت نیرو فعلا برنامه‌ای برای واردات در دستور کار ندارد / کشور ما به لحاظ تامین آب شرب مشکل دارد / شیرین سازی آب، صرفه جویی مشترکین، طرح‌های توسعه‌ای برنامه‌های وزارتخانه برای گذار از مرحله بحران آب است..

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه وزارت نیرو برنامه‌ای برای واردات آب در دستور کار ندارد، گفت: شیرین سازی آب، صرفه جویی مشترکین، طرح‌های توسعه‌ای برنامه‌های وزارتخانه برای گذار از مرحله بحران آب است.

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه آیا با توجه به مشکلات کم آبی کشور واردات آب خواهیم داشت یا خیر، گفت: کشور ما به لحاظ تامین آب شرب مشکل دارد اما نه به این مفهوم که نیاز به واردات آب داشته باشیم زیرا ۹۲ درصد آب موجود در کشور در بخش کشاورزی و ۶ درصد آب شرب است که به همین میزان آب داریم.

واردات آب نداریم / با شیرین سازی آب؛ مشکل تا حدی حل می‌شود

وی افزود: ما باید بتوانیم آب پایدار برای نقاط دوردست تامین کنیم که یکی از اقدامات شیرین سازی آب است بنابراین در حال حاضر حداقل برای کوتاه مدت بحثواردات آب منتفی است و وزارت نیرو فعلا برنامه‌ای برای واردات در دستور کار ندارد ضمن اینکه کشور ما منابع آب خوبی دارد و بطری‌های آب موجود نیز با کیفیت بوده و تماما در داخل کشور پر می‌شود.

انتقال پایتخت هم چاره کار کم آبی تهران نیست

جانباز در خصوص اینکه آیا وزارت نیرو برنامه‌ای برای عملیاتی شدن انتقال پایتخت در نظر دارد یا خیر، تصریح کرد: وزارت نیرو و آب وفاضلاب بعنوان یک بخش خدمات رسان نقشی در این موضوعات ندارد.

وی ادامه داد: در سطح دنیا طرح‌های توسعه‌ای و محل استقرار جمعیت بر مبنای فراوانی آب اجرایی می‌شود در ایران نیز قبلا در آمایش سرزمین تامین آب مورد نیاز یکی از اولویت‌های اصلی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت مشکل آب شرب تهران را حل نمی‌کند زیرا اگر بخواهیم پایتخت را به هرجای دیگر منتقل کنیم باید نسبت به تامین آب آن منطقه با توجه به جمعیتی که به آن شهر مهاجرت می‌کنند اقدام کنیم.

وی یادآور شد: مشکل مهاجرت و افزایش جمعیت شهر‌ها فقط مختص تهران نیست زیرا مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ نیز جمعیت را به سمت خود می‌کشانند بطوری که در تعدادی از مراکز استان‌ها رشد تقاضای ۶ درصدی داریم و همواره مهاجرت از روستا به شهر و پایتخت تداوم دارد.

وی همچنین گفت: توسعه زیرساخت صنایع و تولید به اشتغال کمک می‌کند و حل مشکلات مربوط به جابجایی با طرح‌های توسعه‌ای اجرایی می‌شود.

چشم امید شرق تهران به آب سد ماملو

جانباز در ادامه به راه اندازی تصفیه خانه شماره ۷ برای انتقال آب از سد ماملو تا پایان تابستان اشاره و اظهار داشت: با وارد مدار شدن تصفیه خانه شماره ۷ بخشی از مشکلات کم آبی شرق تهران حل می‌شود و همچنین با حل مشکلات جابجایی ارز و پول و راه اندازی تصفیه خانه شماره ۶ در غرب استان مشکل کم آب تهران تا حدی برطرف می‌شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: همزمان با طرح‌های توسعه‌ای وزارت خانه صرفه جویی مشترکین از الزامات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز