خبرگزاری کار ایران

مبلغان دینی، سفیران پیشگیری از جرم

کد خبر : ۱۸۱۸۵۹

روحانیون، سفیران دین در پیشگیری از جرم و کنترل آسیب های اجتماعی هستند.

فرمانده انتظامی استان ایلام امروز در همایش مبلغان دینی گفت: توجه به آموزه های دینی تاثیر گذارترین موضوع در پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه به شمار می آید.

به گزارش ایلناغ سردار " علی دولتی " با اشاره به نقش مبلغان دینی در این زمینه گفت: مردم استان ایلام دارای ریشه های تاریخی انقلابی و دینداری عمیق هستند که باید با نیاز سنجی و پرورش افکار صحیح اسلامی این ریشه ها را غنا بخشید.

اعتماد مردم به قشر روحانی را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: این ظرفیت خوبی است که بتوان از آن در جهت حذف باورهای غلط در بین مردم و تحقق امنیت اجتماعی پایدار استفاده بهینه کرد.

این مقام مسئول در ادامه از شبیخون فرهنگی دشمن، بد پوششی، ماهواره و اینترنت به عنوان دغدغه های پلیس نام برد و گفت: مقابله و مبارزه ریشه دار با این مسائل آسیب زا با محور قرار دادن فعالیت های فرهنگی امکان پذیر خواهد بود.

وی امواج ماهواره ای را مبلغان ضد فرهنگی غرب نام برد و اظهار داشت: احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه راهبردی ترین اقدام در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است و نقش مبلغان دینی در این میان بسیار حساس و تاثیر گذار خواهد بود.

سردار دولتی در ادامه به موضوع وقوع سرقت در استان اشاره کرد و گفت: بیشتر سرقت های اتفاق افتاده در سطح استان سرقت های خرد است که عاملان اکثر آن ها از بین معتادان و افراد ولگرد بوده و سهل انگاری مالباختگان مهمترین علت وقوع این جرم در سطح استان می باشد.

وی با تاکید بر حساسیت ویژه پلیس برای کوچکترین وقوع جرم در استان خاطر نشان کرد: پلیس با اشرافیت کامل اطلاعاتی در حوزه ماموریتی بیشترین کشفیات را در حوزه سرقت در کارنامه خود دارد.

فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای خود سازی و خودکنترلی در جامعه خواند و گفت: در این ماه بسیاری از جرایم کنترل و کاهش می یابد که این موضوع بیان کننده تاثیر معنویات در خودکنترلی اجتماعی است.

وی از روحانیون و مبلغان دینی اعزامی به استان ایلام خواست که در طول ماه مبارک رمضان موضوع پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی را با نگاهی عالمانه دینی برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز