خبرگزاری کار ایران

بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا؛

ایران سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۷۸۸

عربستان سعودی به طور میانگین با تولید روزانه ٩ میلیون و ٨٣٨ بشکه نفت همچنان نخستین تولید کننده اوپک است و پس از آن عراق با تولید روزانه سه میلیون و ٢٨٧ هزار بشکه در رتبه دوم تولید کنندگان اوپک قرار دارد.

تازه ترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که ایران جایگاه سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک را در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود با عنوان «بررسی ماهانه انرژی جهان» در بخش تولید نفت خام کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) اعلام کرد: ایران در سه ماه نخست سال جاری میلادی، به طور میانگین با تولید روزانه سه میلیون و ٢٥٣ هزار بشکه نفت، در جایگاه سومین تولید کننده اوپک قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران همچنین نسبت به دوره مشابه سال ٢٠١٣، روزانه ١٣٩ هزار بشکه افزایش داشته است.

بر این اساس، عربستان سعودی به طور میانگین با تولید روزانه ٩ میلیون و ٨٣٨ بشکه نفت همچنان نخستین تولید کننده اوپک است و پس از آن عراق با تولید روزانه سه میلیون و ٢٨٧ هزار بشکه در رتبه دوم تولید کنندگان اوپک قرار دارد.

آژانس بین المللی انرژی در بخش دیگری از گزارش خود از شرایط ناامنی عراق ابراز نگرانی کرده و تاکید کرده است که در صورت گسترش ناامنی ها به مناطق جنوبی این کشور، تحقق ارزیابی ها از روند رشد تولید نفت این کشور با تردید روبرو می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز