خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای مطرح کرد: / ۳ /

نامه دادستان تهران به ضرغامی / هنوز حکمی برای احمدی‌نژاد صادر نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۷۸۷

در هفته‌های اخیر دو نفر از افرادی که در خارج حضور داشته‌اند اما به ایران بازگشتند برای آنها کیفر خواست صادر شده و پرونده‌شان در حال رسیدگی است و در همین رابطه یک نفر نیز به تازگی بازداشت شده است. سه نفر نیز که محکوم شده بودند حکم آنها اجرا شده است اما بعد آزاد شدند. بعد از آزادی‌شان شاهد فعالیت‌های مجرمانه از سوی آنها بودیم که به همین خاطر نیز آنها مجددا بازداشت شدند.

دادستان کل کشور ار نامه دادستان تهران به رییس سازمان صداوسیما خبر داد و گفت: اینکه سازمان صداو سیما از سوی هیات نظارت بر صداوسیما تذکری گرفته یا خیر اطلاعی ندارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام این خبر که تعدادی از متهمان فراری فتنه ۸۸ نیز به شکل غیابی محاکمه شده‌اند، ادامه داد: برای این افراد حکم صادر شده و حکمشان نیز به مرحله اجرا در آمده است.
وی با بیان اینکه ۲ - ‌۳ نفر از متهمان ممنوع الخروج شده‌اند، اظهار داشت: در همین رابطه در هفته‌های اخیر دو نفر از افرادی که در خارج حضور داشته‌اند اما به ایران بازگشتند برای آنها کیفر خواست صادر شده و پرونده‌شان در حال رسیدگی است و در همین رابطه یک نفر نیز به تازگی بازداشت شده است.
دادستان کل کشور ادامه داد: سه نفر نیز که محکوم شده بودند حکم آنها اجرا شده است اما بعد آزاد شدند. بعد از آزادی‌شان شاهد فعالیتهای مجرمانه از سوی آنها بودیم که به همین خاطر نیز آنها مجددا بازداشت شدند.
محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده نگین غرب نیز تصریح کرد: این پرونده دو متهم اصلی دارد که چیزی حدود ۱۵ هزار و ۴۲ نفر نسبت به این دو نفر شکایت کرده‌اند که شکایت‌ها برای یک نفر ۱۲ هزار و ۸۰۳ مورد بوده و نفر دوم ۲هزار و ۲۳۰ مورد شکایت شده است.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه بسیاری از اموال این دو نفر در سه مرحله مورد کارشناسی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: بسیاری از اموال و زمین‌های آنها معارض بوده یا مشکلات انتقالی دارند و قوه قضاییه برای رعایت حال این ۱۵ هزار نفر کارهای بسیاری انجام داده که ممکن است وظیفه‌اش نیز نبوده باشد.
وی افزود: از این ۱۵ هزار و ۴۲ نفر، ۶ هزار و ۳۰۲ نفر کاملا با آنها تسویه حقوق شده که از شاکی نفر اول مبلغ ۱۸۰۳۶۹۳۵۰۷۵۵۱ ریال وجه نقد داده و ۴هزار و۸۰۹ نفر تسویه شده اند و برای نفر دوم برای ۱۶۰ نفر ۹۹ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال به آنها پرداخت شده و ۸۹۲ نفر از شاکیان متهم اول ملک دریافت کرده اند و از شاکیان متهم دوم نیز ۲۶۸ نفر ملک دریافت کرده‌اند.
دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد: که تا آخر امسال این ۶ هزار نفر نیز به ۱۳ هزار نفر برسند.
خبرنگاری از محسنی اژه‌ای در رابطه با فساد در موسسه بیمه توسعه پرسید که وی عنوان کرد: هنوز کیفر خواستی در این رابطه صادر نشده و پرونده در حال رسیدگی مقدماتی است.
سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با اقدامات قوه قضاییه برای برخورد با پدیده زمین خواری ابراز داشت: ضروری است تا همه مردم و مسئولان دراین باره حساسیت‌ها و مراقبت‌های لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به عزم دولت و قوه قضاییه برای برخورد با متهمان پدیده زمین خواری خاطر نشان کرد: از دادستان‌ها خواسته شده تا در باره جنگل‌ها، مراتع و مزارعی که بدون ضوابط تغییر کاربری داده شده‌اند به عنوان مدعی العموم وارد شوند.
دادستان کل کشور با اشاره به دستور دادستان تهران برای تشکیل مجتمع ویژه برخورد با زمین خواری یادآور شد: تشکیل این مجتمع می‌تواند به شکلی تخصصی‌تر و سریع‌تر در برخورد با پرونده زمین خواری کمک کند. همچنین دادستان تهران به مسئولان نیروی انتظامی و شهرداری دستور داده از ساخت‌وساز در ارتفاعات بالاتر از ۱۸۰۰ متر جلوگیری کنند و با آنهایی که ساخته شده نیز برخورد کنند.
محسنی اژه ای در رابطه با انتقادات شدید اخیر رئیس قوه قضاییه از صدا و سیما بیان کرد: البته صدا وسیما خدمات زیادی نیز داشته است. دربرنامه پایش هم مسائلی مطرح شد که مورد نقد آیت الله آملی لاریجانی قرار گرفت. یک مسئله شاید نحوه کار مجری و سئوالاتش بود که مورد انتقاد قرار گرفت و در همین رابطه دادستان تهران به صدا وسیما نامه نوشته تا اگر قصوری صورت گرفته صدا و سیما آن رامورد بررسی قرار دهد.
سخنگوی قوه قضاییه در خصوص اینکه آیا با توجه به انتقادات رئیس قوه قضاییه هیات نظارت بر عملکرد صدا وسیما تذکری به این سازمان داده است بیان کرد: اینکه سازمان صداو سیما تذکری گرفته یا خیر من اطلاعی ندارم.
خبرنگاری در ادامه در خصوص دادگاه محمود احمدی نژاد پرسید که در چه مرحله‌ای قرار گرفته که محسنی اژه‌ای گفت: این پرونده در دادگاه در حال بررسی است و مختومه نشده و حکمی هم برای آن صادر نگردیده و نحوه ادامه کار آن نیز به قاضی پرونده مربوط است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز