خبرگزاری کار ایران

ازسوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت؛

برنامه ۳۰ گانه برای تحقق اهداف پرستاری اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۶۸۳

تهیه و تدوین سند عرضه و تقاضا نیروهای پرستاری، بازتعریف نقش پرستار در نظام سلامت، برنامه ریزی برای رفع کمبود نیروی پرستار در کوتاه مدت و دراز مدت برخی رئوس برنامه ۳۰ گانه معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری جهت تحقق اهداف پرستاری به شمار می روند.

برنامه ۳۰ گانه معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پرستاری جهت تحقق اهداف پرستاری تدوین و اعلام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، تهیه و تدوین سند عرضه و تقاضا نیروهای پرستاری، بازتعریف نقش پرستار در نظام سلامت، برنامه ریزی برای رفع کمبود نیروی پرستار در کوتاه مدت و دراز مدت، تثبیت جایگاه تشکیلاتی پرستاری زیر نظر روسای دانشگاه ها در کل کشور، تثبیت و توسعه چارت معاونت در ستاد وزارت بهداشت و بازنگری در نظام پرداخت تیم سلامت از جمله جامعه پرستاری و اجرای طرح دانشجویی در بالین، برخی رئوس برنامه ۳۰ گانه معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری جهت تحقق اهداف پرستاری به شمار می روند.

براساس این گزارش، اجرای مراکز مراقبت های پرستاری(ان سی سی) با اولویت «پرستاری در خانه»(Home Care)، اجرای استانداردهای خدمتی به صورت نرم افزاری و کتابچه های همراه، اجرای سیاست های اخلاق حرفه ای سلامت معنوی و مراقبت های معنوی، راه اندازی دوره های کوتاه مدت تخصصی برای بخش های ویژه، بازنگری لباس پرستاران با نظر عموم پرستاران، اتخاذ سیاست های جدید آموزش مداوم و بازآموزی و حمایت از فعال سازی مراکز تحقیقات بالینی از دیگر رئوس این برنامه ۳۰ گانه هستند.

طبق این گزارش، از محورهای دیگری که در این برنامه مورد توجه قرار گرفته اند می توان به ارزیابی مدیران پرستاری از نگاه عموم پرستاران، ارزیابی پرستاران از نگاه عموم مردم با رضایت سنجی از طریق مبادی غیر پرستاری، ساماندهی به امور پرستاری بخش خصوصی با تشکیل کارگروهی متشکل از صاحبنظران مرتبط، منطقه بندی کشور به صورت قطب و تشکیل شوراهای هماهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی و اجرای مشوق های آموزشی و انگیزشی برای مناطق محروم اشاره کرد.

بازنگری آموزش پرستاری، اضافه کردن سند حقوقی به پرونده بیمار تحت عنوان پرستار مراقب در نوبت کاری، اجرای استانداردهای خدمتی به صورت نرم افزاری و کتابچه های همراه، توانمندسازی مدیران پرستاری دانشگاه ها و بیمارستان ها و تعیین اولویت های پژوهشی و تحقیقاتی در بالین نیز از برنامه های ۳۰ گانه برای تحقق اهداف ارتقای پرستاری در کشور به شمار می روند.

بازنگری شرح وظایف عمومی و تخصصی کادر پرستاری، تبیین سیاست های بومی گزینی در آموزش و بکارگیری پرستاران، مکانیزه نمودن برنامه کاری پرستاران(اتوماسیون نیروی انسانی در پرستاری)، تدوین شاخص های مربوط به انتخاب پرستاران نمونه کشوری و بروز رسانی مواردی مانند اضافه کار و کارانه نیز در این برنامه های ۳۰ گانه گنجانده شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز