خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تاکید کرد:

ایمن نبودن شریان های حیاتی گاز، حیات شهر را تهدید می کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۶۲۱

جریان گاز با فشار ۲۵۰ و ۶۰ پوند تا درب منازل از یک سو باعثرفاه و آسایش شهروندان و از سویی دیگر عامل نگرانی آنها نسبت به احتمال وقوع انفجار به هنگام نشت گاز و آتش‌سوزی‌های گسترده در زمان حفاری ها و زلزله شده است.

در نخستین نشست هم اندیشی صیانت از شریان های حیاتی شهر، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه جریان گاز با فشار ۲۵۰ و ۶۰ پوند در زیر شهرها و تا درب منازل از یک سو باعثرفاه و آسایش شهروندان و از سویی دیگر عامل نگرانی آنها نسبت به احتمال وقوع انفجار به هنگام نشت گاز و آتش‌سوزی‌های گسترده در زمان حفاری ها و زلزله می‌باشد گفت: با تشکیل این هم اندیشی با شهرداران ۱۵ گانه اصفهان، معاونت عمرانی شهرداری، مدیریت بحران استان و نماینده فرمانداری استان درصدد برآمدیم این مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ سعید مومنی اظهار داشت: با گسترش شبکه‌های خدمات‌رسانی، توجه مسئولین و شرکتهای صاحب شریان‌های حیاتی به ایمن‌سازی شبکه و تأسیسات خود در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله و عوامل انسانی مانند حفاری بسیارضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه سهم گاز در سبد انرژی مردم بیش از ۶۷درصد می باشد افزود: ارائه این حجم انرژی و خدمات مستلزم همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه های خدمات رسان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار تصریح کرد: این حق مردم است که از خدمات به نحو ایمن بهره مند شوند.

معاون بهره برداری شرکت گازاستان اصفهان در رابطه با اهمیت شریان های حیاتی شهربیان داشت: این شبکه ها به منزله رگهای اصلی بدن انسان هستندکه کار خون رسانی به قلب و بالعکس را انجام می دهند و همانطور که تغذیه سالم ومطلوب قلب، برای سلامت جسم ضرورت دارد، ایمنی شریانی های خدماتی نیز برای سلامت شهر، حیاتی است.

مهندس آذین کیا خاطر نشان ساخت؛ حفظ و ایمن سازی شریان های گاز به دلیل ماهیت خطر سازی که دارند و از طرفی در شرایط کنونی جایگزین کردن سوخت دوم به سختی امکان پذیرمی باشد، از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی افزود: می توان ایستگاه های تقلیل فشار و حفاظت از زنگ و برخی دیگر از تاسیسات مربوطه را را با فنس و دیوار محصور و برای آنها مراقب گمارد اما شبکه های مدفون زیرمینی داخل شهرها و روستا علی رغم شابلون هایی که نصب شده و مسیر خطوط تاحدودی مشخص گردیده همواره در عملیات های مختلف حفاری سایر سازمان های صاحب شریان دچار آسیب وخسارت می شوند.

مهندس آذین کیا ادامه داد: در حال حاضر شرکتهای دارای شریان های حیاتی برای توسعه شبکه های زیرزمینی یا تعمیرات مورد نظر پس از مکاتبه با فرمانداری شهر خود و تشکیل کمسیون حفاری با حضور نمایندگان همه سازمان های زیربط تصمیم گیری و پس از صدور مجوز انجام کار، شروع به عملیات گود برداری و تخریب می کنند و در این کمسیون معمولاً نمایندگان سایر شرکتهای صاحب شریان، جهت اعلام دقیق نقشه شبکه های مدفون خود حضور دارند اما می بینیم که همواره آسیب رسانی به خطوط وجود دارد و این نگرانی کماکان باقی است.

وی افزود: شرکت کنندگان حاضر در این کمسیون یا حساسیت موضوع را جدی نمی گیرند و یا خودشان هم از محل دقیق تاسیسات و سازه های زیرزمینی خود اطلاع کافی ندارند درواقع از " ازبیلت مشخصات؛ عمق، فاصله تا موانع و جهت خطوط "، بطور مشخص اطلاع ندارند.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۳۵هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح استان توزیع شده است این شبکه ها با اینکه زیرساخت مهم و استراتژیک استان به شمار می رود

آذین کیا گفت: سال گذشته حدود ۱۳۵ مورد حفاری منجر به حادثه و خسارت تنها در ۴ منطقه گازرسانی شهر اصفهان ایجاد شد که با صرف هزینه زیادی مهار شدند.

آذین کیا با اشاره به موضوع شیرهای گاز پیادرو و همکاری شهرداری در خصوص جمع آوری این زایده ها بالقوه خطر از سطح شهر گفت: در حال حاضر حدود ۳هزار مورد از این شیرها در کوچه و خیابانهای سطح شهر وجود دارد که ما می خواهیم تا قبل از شروع فصول فرد سال جمع آوری و پاک سازی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز