خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن تهران:

صنعت نیازمند تزریق منابع مالی برای احیای مجدد است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۶۱۶

گرچه مناسب است که روز صنعت و معدن را به طور سمبلیک گرامی بداریم اما مناسب است که از فردای روز صنعت و معدن ببینیم که چه راهکارهایی بیان شده و چالشهای احصا شده را بررسی و حل کنیم و در این روز باید راهکارهای خروج از رکود تورمی در حوزه صنعت مورد توجه جدی تر قرار بگیرد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن تهران متاسفانه کمبود منابع مالی واحدهای تولیدی را دچار آسیب کرده و در حال حاضر آنچه که صنعت نیازمند است تزریق اورژانسی نسخه های احیای مجدد است.

به گزارش ایلنا، ابوالحسن خلیلی در آستانه بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: با وجود رکودی که در این چند ماه گذشته حادثشده اگر چه دولت تدبیر و امید توانسته التهاب و چالشهای روزانه رادر فضای کسب و کار حل کند اما ادامه روند رکود موجود پالسهای نامناسبی را برای اشتغال و تولید کشور به همراه دارد که می طلبد دولت تزریق مالی به بنگاههای تولیدی را در دستور کارخود قرار دهد.
خلیلی افزود: آنچه که ما در حوزه صنعت مشاهده می کینم کمبود منابع مالی واحدهای تولیدی است و رکود حاصل شده یعنی عدم فروش کالا در بازار و عدم رقابت پذیری بنگاهها و عدم قدرت مصرف کننده برای خرید، مشکلات اساسی را برای واحدهای تولیدی بوجود آورده است.
وی اضافه کرد: گرچه مناسب است که روز صنعت و معدن را به طور سمبلیک گرامی بداریم اما مناسب است که از فردای روز صنعت و معدن ببینیم که چه راهکارهایی بیان شده و چالشهای احصا شده را بررسی و حل کنیم و در این روز باید راهکارهای خروج از رکود تورمی در حوزه صنعت مورد توجه جدی تر قرار بگیرد.
خلیلی با اشاره به لایحه حمایت از تولید افزود: معتقدم که به میزان کافی قانون وطرح داریم اما مجریان خوب نداریم یا مشکلاتی را در اجرای قوانین و حمایت تولید داریم که به صورت کارشناسی بررسی نمی شود و شاید خیلی وقتها به جای اینکه به دنبال تغییر قوانین باشیم تغییر ضوابط می تواند کمک کند که شرایط تولید در کشور مناسب شود.
وی تصریح کرد: بسیار نگران کننده است که بدانیم رشد صنعت ما در سالهای قبل حدود ۶ درصد منفی بوده و اشتغال در کشور به کمترین حد خود رسیده و نیازمند یک میلیون شغل در سال هستیم، اما اتفاقی در بخش صنعت رخ ندهد.
خلیلی اشاره کرد: موضوع چالش برانگیز صنایع ما نحوه تامین نقدینگی در کشور است، و این در حالی است که بازار سرمایه پا نگرفته وحباب بورس هم که طی این سالها ایجاد شده بود آرام آرام در حال ترکیدن است و نمی توانیم بر بازارسرمایه تکیه کنیم، بانکها هم که اعطای تسهیلات را بسته اند بنابر این به نظر می رسد ما داریم اکسیژن و هوا را از صنعت می گیریم و این صنعت اگر به موقع اکسیژن را که همان منابع مالی است دریافت نکند با مشکلات جدی مواجه می شود.
این فعال بخش خصوصی با اشاره به شرایط اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اگر محورهای اقتصاد مقاومتی را بررسی کنیم می بینیم که در اصول بیان شده توسط رهبری حمایت دولت از تولید، حمایت همه جانبه نظام ذکر شده یعنی هم قوه مقننه، هم مجریه و هم قضاییه و از طرفی هم فرهنگ سازی را در استفاده از کالای تولید داخل در اولویت قرارداده اند.
خلیلی تاکید کرد: اگرچه بخشنامه های صادر شده برای حمایت از تولید به عنوان تاکید موکد مناسب است اما تا زمانی که ما فرهنگ مصرف کالای داخلی را در کشور نهادینه نکنیم و از طرفی واحدهای تولیدی را مقید به افزایش کیفیت نکنیم و تا زیرساختهای این جاده دو طرفه را آماده نکنیم هیچ اتفاقی در اقتصاد مقاومتی رخ نمی دهد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اصل ۴۴ هم قرار بود انقلاب اقتصادی ایجاد کند اما متاسفانه به دلیل مشکلات اجرای نتوانست به اهداف مورد نظر برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز