خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی کار کارخانه قند و شکر اهواز خبر داد؛

بخشی از مطالبات ۴۵ ماهه کارگران قند اهواز چهارشنبه واریز می شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۶۰۵

بعد از اجتماع پنج روزه کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز مقابل ساختمان مرکزی دو بانک ملی و ملت با قول مساعد مسئولان این دو بانک وانتخاب نمایندگانی، برای پی گیری وضعیت کارگران وکارخانه، امروز دوشنبه(۹تیر ماه) حساب مشترکی برای واریز حقوق معوقه کارگران وسایر مطالبات کارخانه افتتاح شد.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه قند و شکر اهواز گفت: پرداخت بخشی از مطالبات ۴۵ ماهه کارگران این واحد که قرار بود امروز دوشنبه(۹ تیر ماه) به حساب کارگران واریز شود به روز چهارشنبه(۱۱تیر ماه) موکول شد.

«حسن لویمی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از اجتماع پنج روزه کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز مقابل ساختمان‌های مرکزی دو بانک ملی و ملت با قول مساعد مسئولان این دو بانک وانتخاب نمایندگانی برای پی گیری وضعیت کارگران وکارخانه، امروز دوشنبه(۹تیر ماه) حساب مشترکی برای واریز حقوق معوقه کارگران وسایر مطالبات کارخانه افتتاح شد.

او با بیان اینکه با همکاری ومشارکت دو بانک ملی و ملت حداکثر تا روز چهارشنبه بخشی از مطالبات کارگران واریز می‌شود در مورد سایر بدهی های کارخانه افزود: کارخانه قند وشکر اهواز بدهی‌های معوقه دیگری به سایر ارگان‌ها ونهاد‌های دولتی وخصوصی همانند سازمان تامین اجتماعی، اداره برق ودارایی وغیره دارد که قرار است بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شود.

این فعال کارگری همچنین در مورد مجموع مطالبات کارگران قند اهواز گفت: کل مطالبات کارگران کارخانه قند اهواز حدود دو میلیارد و شش صد میلیون تومان است که باید این مبلغ به مرور به حساب ۱۰۰ کارگر کارخانه واریز شود.

وی در ادامه در مورد میزان طلب سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: میزان طلب اداره سازمان تامین اجتماعی از کارخانه قند و شکر اهواز بعلاوه کل جرائم آن حدود یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان است که امید واریم سازمان تامین اجتماعی با همکاری با کارگران وکارخانه جرائم ان را کسر کند.

به گفته وی هدف دو بانک ملی و ملت از پرداخت مطالبات کارگران وسایر بدهی‌های کارخانه بازگشایی کارخانه وادامه فعالیت خطوط تولید واشتغال کارگران است.

لویمی در خاتمه اضافه کرد: سیستم خطوط تولید کارخانه قند وشکر اهواز دو منظوره طراحی شده وتوان تولید قند با شکرسرخ وچغندر قند را دارد.

گفتنی است کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز از نیمه تابستان سال هشتاد و هفت تا به امروز در تعطیلی کامل به سر می‌برد وهمه کارگران آن بیکار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز