خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان خدابنده:

گسترش شبکه‌های مردمی از اهداف فعالیت کمیته امداد در دهه چهارم است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۹۲

برگزاری مستمر جلسات شورای زکات طی سه ماهه نخست امسال، برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان عمده‌کار و برگزاری جلسات با مبلغین زکات از جمله اقداماتی است که طی سال جاری انجام شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خدابنده, گفت: گسترش شبکه‌های مردمی از اهداف فعالیت کمیته امداد در دهه چهارم است.

به گزارش ایلنا از زنجان، غدیر خلجی در همایش بزرگ مبلغین زکات شهرستان خدابنده گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه شورای زکات شهرستان خدابنده طی سال گذشته ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز بر اساس اقدامات انجام شده طی سال گذشته برنامه‌ها در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ زکات اجرایی می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مستمر جلسات شورای زکات طی سه ماهه نخست امسال، برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان عمده‌کار و برگزاری جلسات با مبلغین زکات از جمله اقداماتی است که طی سال جاری انجام شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار مبلغین در ترویج بیش از پیش فرهنگ زکات بیان کرد: مبلغین با بیان موضوعات دینی زکات نقش بسزایی در افزایش زکات جمع‌آوری شده و افزایش مشارکت مردم در این طرح دارند.

این مسئول با اشاره به برخی از وظایف مبلغین و اقداماتی که در سال جاری نیز به آنها تکلیف شده است، از آنها خواست: علاوه بر تبلیغ وترویج زکات، در برنامه‌های تحولی امداد مبنی بر توسعه شبکه‌های مردمی و ایجاد مراکز نیکوکاری در فرهنگ‌سازی این سنت حسنه اقدام کنند.

خلجی در ادامه با اشاره به برخی از اهداف امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد اظهار داشت: گسترش شبکه‌های مردمی از اهداف فعالیت این نهاد در دهه چهارم است.

وی با بیان اینکه امداد با گسترش شبکه‌های مردمی اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: شناسایی خیرین و استفاده از ظرفیت آنها، شناسایی نیازمندان محله و رسیدگی به نیازمندی‌های آنها، ترویج فرهنگ احسان ونیکوکاری و ایجاد همدلی وهمبستگی در بین مردم از اهداف فعالیت این مراکزا است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خدابنده در ادامه با ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرایی کمیته امداد طی ماه رمضان بیان کرد: طرح اکرام ایتام، محسنین، شفا، کوثر، اطعام و افطار نیازمندان و… از طرح‌های اجرایی کمیته امداد طی ماه رمضان است.

این مسئول در پایان با اشاره به اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان طی ماه رمضان به منظور تبلیغ و تروییج از آنها خواست: در برنامه‌های ماه مبارک رمضان از جمله اطعام و افطاری و جمع‌آوری زکات فطره نیز همکاری لازم را با امداد داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز