خبرگزاری کار ایران

تکواندو حاشیه ندارد؛

بی‌باک: با دست خالی نمی‌شود قهرمان آسیا شد / در تکواندو همه یکدل و همسو هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۴۸۴

یک ماه و نیم است از مسابقات آسیای می‌گذرد اما هیچ گونه تقدیری از سوی وزارت ورزش از قهرمانان و مربیان تیم ملی انجام نشده است و این انگیزه و روحیه تلاش بیشتر را از بین می‌برد.

مربی تیم ملی تکواندوی کشورمان با بیان اینکه مشکلات مالی گریبانگیر فدراسیون تکواندو است گفت: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک به این رشته مدال‌آور نگاه ویژه‌ و حمایتی داشته باشند.

مهدی بی‌باک در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: تیم ملی تکواندو در حالی مهیای مسابقات آسیایی می‌شود که مشکلات مالی به فدراسیون فشار می‌آورد و این معضل باعثشده تا برنامه‌های تیم ملی به خوبی پیش نرود.

وی افزود: فدراسیون تکواندو در حد توان خود برای تامین منابع مالی تلاش کرده و بیشتر از این هم از عهده‌اش خارج است. من امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هر چه زودتر دست به کار شوند و حمایت‌‌های لازم را از رشته‌هایی مانند تکواندو که برای کشور مدال‌آور هستند، انجام دهند.

مربی تیم ملی با بیان اینکه با دست خالی نمی توان قهرمان آسیا شد، تاکید کرد: یک ماه و نیم است که از مسابقات آسیای می‌گذرد اما هیچ گونه تقدیری از سوی وزارت ورزش از قهرمانان و مربیان تیم ملی انجام نشده است و این انگیزه و روحیه تلاش بیشتر را از بین می‌برد.

بی‌باک یادآور شد: ملی‌پوشان تکواندو هم هیچ پاداشی بابت قهرمانی در آسیا دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که اغلب آنها دریافتی زیادی از مسابقات لیگ ندارند و با این شرایط آماده کردن تیم برای بازی‌های آسیایی بسیار دشوار است.

وی در عین حال تاکید کرد: خوشبختانه در تکواندو همه مسئولان، ورزشکاران و مربیان با یکدیگر همدل و همسو هستند و هیچ گونه حاشیه‌ای در این رشته وجود ندارد اما اگر حمایت‌های لازم نباشد طبیعی است که نتیجه مطلوب هم به دست نخواهد آمد.

مربی تیم ملی تکواندو نتایج این تیم در مسابقات اخیر هلند، آلمان و قهرمانی آسیا را بسیار درخشان ارزیابی کرد و افزود: در مسابقات آلمان با کسب یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز قهرمان شدیم و در مسابقات آلمان با وجود اینکه تیم چهره جوانتری به خود گرفته بود در شش وزن، شش مدال طلا گرفتیم. در مسابقات قهرمانی آسیا هم که به اعتقاد من به نوعی مسابقات قهرمانی جهان است با وجود تمامی مشکلات عنوان قهرمانی را به دست آوردیم که اینها نشان می‌دهد تکواندوکاران ایران با حداقل امکانات و حمایت‌های لازم توانسته‌اند پرچم ایران را در دنیا به اهتزاز درآورند.

وی در خصوص یوسف کرمی و بازگشتش به تیم ملی اظهار داشت: کرمی یک سال و نیم به دلیل مشکلاتی که با کادر فنی قبلی داشت از تیم ملی دور بود اما ما به او اعتقاد داشتیم و ایمان داریم که او می‌تواند هنوز هم برای ایران مدال‌آور باشد و به همین دلیل در مسابقات انتخابی که برگزار شد به عضویت تیم ملی درآمد و به مسابقات آسیایی اعزام شد.

بی‌باک یادآور شد: کرمی در فینال مسابقات آسیایی با ناداوری به مدال نقره رسید و من اعتقاد دارم او هنوز هم برای ایران پتانسیل مدال‌آوری دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص اعزام تیم ملی تکواندو به مسابقات گرند پریکس چین اظهار داشت: با ۶ تکواندوکار در ۶ وزن المپیکی در این تورنمنت شرکت خواهیم کرد و خوشبختانه تمرینات خوبی را برای حضور در تورنمنت پشت سر گذاشته ایم و این مسابقات در کنار تورنمنت کره که اواسط تیرماه برگزارخواهد شد می‌تواند در آماده سازی تیم ملی برای حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی اینچوان تاثیر گذار باشد.

وی تاکید کرد: برای تکواندو ایران بازی‌های آسیایی به لحاظ مدال‌آوری و المپیک اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدوارم با حمایت مسئولان تکواندوی ایران همچنان در میادین مختلف افتخارآفرین و مدال‌آور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز