خبرگزاری کار ایران

سایه جام‌جهانی بر سایر رشته‌ها؛

برگزاری مجامع انتخاباتی در ابهام؛ فدراسیون تیروکمان در بلاتکلیفی!

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۹۸

دبیر فدراسیون فضای کنونی برای کمانداران را دلچسب و دوستانه می داند و می گوید امروز به قدری هماهنگ و یکدل شده ایم که کمانداران به راحتی می توانند از عملکرد مسوولان فدراسیون انتقاد کنند.

حکایت برگزاری مجمع انتخابات برخی از فدراسیون‌های ورزشی برای خود داستانی شده که البته رنگ و بویی غم‌انگیز دارد و به نظر می‌رسد حضور تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی همه مسئولان ورزش را درگیر فوتبال کرد تا از رشته‌ها و البته برخی فدراسیون‌های دیگر غافل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از این فدراسیون‌ها که هنوز منتظر برپایی مجمع انتخاباتی است، فدراسیون تیر و کمان است که البته گویا به این زودی‌ها هم خبری از برگزاری کارزار انتخاباتی این فدراسیون نیست.

ثبت نام‌هایی که هیچ‌گاه انجام نشدند!
ابتدا اعلام شد روز ۱۸ خردادماه از نامزدهای ریاست فدراسیون تیروکمان ثبت نام می‌شود، اما در این تاریخ ثبت‌نامی انجام نشد و به بهانه رحلت امام‌(ره) و قیام ۱۵ خرداد به داوطلبان گفتند بروید ۲۶ خردادماه بیایید، اما در این روز هم از کسی ثبت نام نشد. البته این بار هم هیچ دلیل قانع کننده ای برای عدم ثبت نام پیدا نشد.

اعتراف دبیر
در همان روزها، سایت‌ها و خبرگزاری ها خبر می‌دادند برای دومین بار ثبت نام از نامزدهای مجمع انتخابی فدراسیون تیروکمان لغو شده، اما در سایت این فدراسیون هیچ خبری از لغو ثبت نام نبود. احمد صاحبی دبیر فدراسیون تیرو کمان در این رابطه می‌گوید: به بیان ساده چون می‌دانستیم ثبت نام می‌خواهد لغو شود، روی سایت فدراسیون نیاوردیم!

صاحبی در ادامه می افزاید: «من هم نمی‌دانم چرا لغو شده. ما هم استناد می‌کنیم به حرف همان خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی که خبر لغو شدن مجمع انتخابی را اعلام کرده‌اند و همان دلیلی که آنها ذکر کرده اند را می‌گوییم. به دلیل اینکه سجادی در ایران نبود، ثبت‌نام را لغو کردیم. "

دبیر فدراسیون تیر و کمان درباره تاریخ‌هایی که اعلام شد، اما عملا ثبت‌نامی در این روزها انجام نشد نیز توضیح می‌دهد: «تشکیل مجمع انتخابی فرآیندی است که ۳ ضلع دارد. یک ضلعش وزارت ورزش است، یک ضلعش نامزدهایی هستند که می‌خواهند ثبت‌نام کنند و یک ضلعش فدراسیون است. در دفعه قبلی که اعلام شد ۱۸ خردادماه ثبت‌نام آغاز می‌شود، ما اصلا در جریان نبودیم! قبل از مراسم ارتحال امام، نامه‌ای آمده بود به فدراسیون و برای من به عنوان دبیر مجمع حکم زده شده بود تا شنبه به روزنامه‌ها اعلام کنم و یک‌شنبه ۱۸ خرداد نیز ثبت‌نام آغاز شود. درحالی‌که من اصلا در جریان نبودم چون شجاعی به عنوان رییس فدراسیون باید به من دستور می‌داد، اما چنین دستوری به من داده نشد. اصلا شجاعی هم در جریان نبود و در کارتابلش نامه‌ای از وزارت ورزش وجود نداشت. "

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز ۲۰ خردادماه، نصرالله سجادی معاون وزارت ورزش و جوانان، در حکمی رامین کاشانی کارشناس دفتر امور مشترک فدراسیون‌های را به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون تیر و کمان منصوب کرد.

فعلا تاریخ جدیدی را اعلام نمی‌کنیم
صاحبی می افزاید: " البته به نظر من ۱۸خردادماه زمان بدی بود. هر چند این دفعه هم من در ایران نبودم و کاروان تیروکمان را در جام‌جهانی ترکیه همراهی می‌کردم. بعد هم که تاریخ ۲۶خردادماه اعلام شده، این بار هم من اصلا در جریان این موضوع نیستم. منتظر بودیم سجادی به ایران برگردد تا تصمیم نهایی درباره مجمع نهایی فدراسیون تیروکمان گرفته شود. از این جهت فعلا هیچ تاریخ جدیدی را برای ثبت‌نام اعلام نمی‌کنیم. "

نمی‌خواهیم فکرمان را درگیر برگزاری مجمع کنیم!
دبیر فدراسیون تیر و کمان با تاکید بر اینکه آنچه مسلم است تا قبل از بازی‌های آسیایی اینچئون، حتما مجمع انتخابی برگزار می‌شود، می‌گوید: " ما درگیر مسابقات اینچئون هستیم و حواشی مربوط به مجمع انتخابی باعثشده با مشکل مواجه شویم. به دلیل مسابقات زیادی که پیش رو داریم، نمی‌توانیم به مجمع انتخابی بپردازیم و نمی‌خواهیم فکرمان را روی مجمع انتخابی متمرکز کنیم چون فدراسیون به طور طبیعی دارد این روند را طی می‌کند و در زمان مناسب تاریخ ثبت‌نام را اعلام خواهد کرد. بعد هم هر کسی بخواهد می‌تواند در این مجمع ثبت‌نام کند و نامزد ریاست فدراسیون تیروکمان شود. "


داستان فرم خود ارزیابی!
تیم ملی تیروکمان در جام جهانی ۲۰۱۴ ترکیه نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد و کمانداران کشورمان از رده‌های نخست به رتبه‌های نود و چهارم و نود و پنجم و صد و بیستم آن هم در بین صد و بیست و چهار شرکت‌کننده تنزل پیدا کردند، اما دبیر فدراسیون تیروکمان از نتایجی که در جام جهانی ۲۰۱۴ ترکیه به دست آمده راضی است!

صاحبی در این رابطه می‌گوید: «من استنباطم این است که کمانداران از نظر فنی روند رو به رشدی داشته‌اند. یک فرم خود ارزیابی به کمانداران دادم تا نظرشان را درباره عملکردشان در این مسابقات بگویند. همه در این فرم‌ها اعلام کردند روندی رو به رشد داشته‌اند، یعنی از نظر شرایط فنی، رو به رشد بوده‌اند اما از نظر کسب رتبه معمولی. "

باد شدید در ترکیه، عامل ناکامی ملی‌پوشان ایران!
نتایج به دست آمده در مسابقات جام‌جهانی ترکیه، صحبت‌های صاحبی را تایید نمی‌کند. هیچ‌کس باور نمی‌کند «نایب قهرمانی» که حالا در رتبه «چهل و چندم» ایستاده از شرایطش راضی باشد. البته صاحبی برای این نتایج هم دلیلی می‌آورد و می‌گوید: «در مسابقات ترکیه، رکوردهای تمامی ورزشکاران سایر کشورها هم پایین آمد. آن هم به این دلیل که شرایط جوی خوبی نداشتیم و باد شدیدی مانند توفان تهران در آنجا می‌وزید که روی رتبه کماندارن بسیار تاثیر گذاشت. بنابراین تنها ایران نبود که رکوردهایش پایین آمد. برای مثال تیر افسانه شفیع به باد خورد و امتیازش ۴ شد. "

کمانداران به راحتی می‌توانند از مسئولان فدراسیون انتقاد کنند
در دو سال گذشته تیروکمان یک فدراسیون پرحاشیه بوده و تغییر رییس فدراسیون با دستور محمد عباسی وزیر وقت ورزش و جوانان، باعثشده عملکرد آن تحت‌الشعاع قرار بگیرد و کمانداران از روزهای اوج خود دور باشند، اما صاحبی معتقد است کمانداران به حواشی فدراسیون تیروکمان کاری ندارند. او می افزاید: «فضای کنونی برای کمانداران بسیار دلچسب و دوستانه است. آنها امروز خیلی راحت هستند و به قدری با هم هماهنگ و یکدل شده‌ایم که کمانداران به راحتی می‌توانند از عملکرد مسوولان فدراسیون انتقاد کنند. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز