خبرگزاری کار ایران

مدیر توسعه ناحیه فولادسازی شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد:

پیش راه‌اندازی خط جدید تولید فولاد با کیفیت بالا در فولاد مبارکه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۸۲

همزمان با افزایش تولید فولاد مذاب در ناحیه فولادسازی شرکت فولاد مبارکه، خط جدید تولید فولادهای با کیفیت بالا با یک میلیون و ۸۵۳ میلیارد ریال سرمایه درفولاد مبارکه اصفهان پیش راه اندازی شد.

همزمان با افزایش تولید فولاد مذاب در ناحیه فولادسازی شرکت فولاد مبارکه، اولین ذوب آزمایشی خط جدید تولید فولادهای با کیفیت بالا در واحد RH - TOP، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری، با موفقیت گرفته شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ مدیر توسعه ناحیه فولادسازی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: یکی از طرحهایی که در فولاد مبارکه به منظور افزایش کیفیت محصولات فولادی تعریف شد، پروژه ایجاد خط گاززدائی از فولاد مذاب(RH - TOP) می‌باشد که در فاز اول با ظرفیت ۲/۱ میلیون تن و در فاز دوم تولید این قبیل محصولات را ۸/۱ میلیون تن در سال می‌رساند.

ایرج نصوحی با بیان اینکه تولید این قبیل محصولات می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی برای شرکت به بار آورد، اظهار داشت: ‌ با بهره‌برداری کامل از این خط تولید، قطعاً کشور عزیزمان از وارد نمودن بسیاری از ورقهایی که در صنایع مختلف و حساس به کاربرده می‌شوند، بی‌نیاز خواهد شد.

وی مصارف اصلی ورقهای فولادی تولید شده دراین خط را، فولادهای کربن پائین با شکل‌پذیری بالادر صنایع خودروسازی، فولادهای با هیدروژن پائین جهت ساخت مخازن و انواع لوله‌های مورد نیاز صنایع نفت و گاز، فولادهای EDDU جهت استفاده در صنایع لوازم خانگی و فیلترهای صنعتی، فولادهای مورد نیاز در صنایع کشتی‌سازی و فولادهای لعاب پذیر عنوان کرد.

نصوحی خاطر نشان کرد: ‌به منظور تولید فولادهای کیفی، نیاز به عملیات متالورژی ثانویه می‌باشدکه با راه‌اندازی این پروژه، شرایط کربن زدائی عمیق به منظور کاهش کربن، کمتر از ۲۰PPMکاهش مقدار هیدروژن به میزان کمتر از۵/۱PPM کاهش مقدار نیتروژن به کمتر از۴۰PPMو همچنین امکان آنالیز دقیق فولاد مذاب و تنظیم مواد آلیاژی فراهم می‌شود.

مدیر توسعه ناحیه فولادسازی فولاد مبارکه با بیان اینکه برای اجرای این طرح یک میلیون و ۸۵۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده‌است افزود: در این فرآیند جهت تهیه فولادهای کیفی فوق، مذاب پس از خروج از کوره‌های قوس یا پاتیلی به محل واحد RH - TOP منتقل میگردد که فرآیند اصلی در این مرحله کربن زدائی، اکسیدزدائی در خلاء و کاهش گازهای هیدروژن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز