خبرگزاری کار ایران

رئیس بازرسی اداره کار استان اصفهان در بازدید از فولاد مبارکه عنوان کرد:

فولاد مبارکه برای رعایت مباحثایمنی به جایگاه بسیار خوبی رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۰۵

از آنجایی که ۷۵ درصد حوادثدر کارخانجات، ناشی از خطاهای انسانی است باید در مقوله فرهنگ سازی مباحثایمنی سرمایه‌گذاری و وقت بیشتری گذاشته شود تا مباحثایمنی بیش از پیش به رفتار مبدل گردند.

رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در نشست مشترک بازرسان کار استان اصفهان که با حضور مسؤلان ایمنی فولاد مبارکه و مسئولان اداره کار در فولاد مبارکه برگزار شد با اشاره به اینکه رعایت مسائل ایمنی در فولاد مبارکه بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: با تفکر مدیریتی که در خصوص رعایت دستورالعملهای ایمنی، بهداشتی و محیط زیستی در این شرکت حاکم است، تفکر ایمنی نزد مدیریت و کارکنان این شرکت به عنوان یک باور و رفتار نهادینه شده است و فولاد مبارکه به عنوان یک کارخانه سرآمد در این زمینه خود را معرفی نموده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان امیر مسعود حاج رستم، تصریح کرد: از آنجایی که ۷۵ درصد حوادثدر کارخانجات، ناشی از خطاهای انسانی است و این خطاها از انجام رفتارهای نا ایمن و همچنین عدم فرهنگ سازی مناسب نزد کارکنان و حتی خانواده های آنان نشأت می گیرد، بنابراین بهتر است در مقوله فرهنگ سازی مباحثایمنی سرمایه‌گذاری و وقت بیشتری گذاشته شود تا مباحثایمنی بیش از پیش به رفتار مبدل شوند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۶۷ نفر بازرس کار بر اساس ماده ۹۶ قانون کار وظیفه دارند که در زمینه کلیه موارد قانونی که در حوزه فعالیت وزارت کار لحاظ گردیده، فعالیت نمایند ادامه داد: با ارزیابی ها و ممیزی لازم، مراقب باشند که هیچ مشکلی در کارخانجات و سازمانها در خصوص مباحثایمنی و مسایل پیرامون آن وجود نداشته باشد و در واقع قانون بطور یکنواخت و یکسان برای همه کارکنان ساری و جاری شود.

رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، با بیان اینکه خوشبختانه فولاد مبارکه در خصوص نظام خود مسوولیت پذیری در زمینه مباحثایمنی به جایگاه بسیار خوبی رسیده است بیان داشت: امیدواریم در سایر سازمانها و صنایع نیز به این مرحله از رشد برسیم تا آمار حوادثدر سازمانها و کارخانجات استان و کشور بطور فزاینده‌ای به صفر نزدیک شود.

در ادامه این نشست نیز رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مبارکه گفت: اداره کل کار، دستگاه نظارتی و حاکمیتی دولت در رابطه با اجرای قانون کار در واحد های اقتصادی است و در شرایطی که بعضاً رعایت مسایل ایمنی بهداشتی و همچنین رعایت حق و حقوق کارگران و رفع شرایط سخت و زیان آور برای سازمانها هزینه هایی را به همراه دارد.

محمد رضا اسلامیف بیان داشت: از بازرسان کاردعوت بعمل می آید تا در کشف هر چه بیشتر مشکلات سازمان در مقوله ایمنی مشارکت نمایند که این نشست هم در همین راستا و با هماهنگی مدیران ایمنی فولاد مبارکه و مسئولان و بازرسان کار استان برگزار شد.

وی تاکید کرد: هر قدر این جلسات در سازمانها و کارخانجات با حضور بازرسان و کارشناسان کار، ‌ بیشتر برگزار گردد و استمرار یابد یقیناً در بررسی های بعدی می‌تواند کمک شایان توجهی برای بررسی های بعدی در حوادثایمنی و مشاغل سخت و زیان آور بنماید و در واقع آشنا شدن بازرسان با محیط‌های کاری در کارخانجات می‌تواند کمک بهتری به ارتقاء ایمنی و سلامت محیط‌های کاری در سازمانها بنماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز