خبرگزاری کار ایران

عضوکمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با ایلنا:

مجلس دستان مافیا را در واردات دارو می‌بیند / تشکیل کمیته‌ای برای مقابله

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۳۹۶

«امروز بیشترین مبلغ را برای واردات دارو گذاشته ایم. مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار که این پول فقط صرف ۴ درصد هزینه دارویی مصرفی کل کشور است از همین رو این مسئله نیازمند نظارت و ارزیابی کامل است.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته ای برای نظارت بر مواد غذایی، واردات دارو و همچنین کیفیت دارو های تولید داخل کشور خبر داد.

محمد حسین قربانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد آلودگی برخی مواد غذایی تولید داخل که پیش ازاین ازسوی او مطرح شده بود، گفت: سه شنبه هفته گذشته کمیته ای متشکل از ۶ نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان تشکیل شده است و در این ارتباط گزارش خواهند داد.

وی با اعلام تشکیل کمیته ای برای پیگیری و نظارت برمواد غذایی، واردات دارو و کیفیت داروهای تولید داخل گفت: گزارشاتی که رئیس سازمان غذا ودارو دادند قانع کننده نبود و ما باور داریم مافیایی در زمینه و اردات دارو دست دارد.

قربانی تصریح کرد: امروز بیشترین مبلغ را برای واردات دارو گذاشته ایم. مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار که این پول فقط صرف ۴ درصد هزینه دارویی مصرفی کل کشور است از همین رو این مسئله نیازمند نظارت و ارزیابی کامل است و بر همین اساس این کمیته تشکیل شد.

وی همچنین برنظارت این کمیته بر کیفیت داروهای تولید داخل اشاره کرد و افزود: پزشکان نگران این هستند که شاید داروهای داخلی خوب اثر نکند از همین رو بیماران خود را به سمت خرید داروهای خارجی راهنمایی می کنندد. وظیفه این کمیته بالا بردن کیفیت داروهای تولید داخل نیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز