خبرگزاری کار ایران

عضو شورای‌عالی حفاظت فنی کشور:

جای ایمنی و بهداشت کار در اساسنامه‌ مناطق آزاد خالی‌است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۴۲

مباحثایمنی به‌معنای سرمایه‌گذاری و نه هزینه است / تا به امروز تنها برای سال ۹۱ جلسه‌ای «رسمی» متشکل از سازمان‌های مردم ‌نهاد فعال در حوزه بهداشت کار با مدیران حقوقی منطقه آزاد چاه‌بهار برگزار شده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی ایمنی و بهداشت کشور عنوان کرد: جای «مباحثایمنی» در اساسنامه مناطق آزاد اقتصادی - تجاری خالی است و چنان‌چه این مباحثحیاتی گنجانده شوند می‌توان نسبت به بهبود وضعیت سلامت جسمی و روحی کارگران در این مناطق خوشحال بود

«ابوالفضل اشرف منصوری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به اهمیت سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرائی شدن مباحثایمنی در این اساسنامه مناطق ویژه آزاد تجاری - اقتصادی اظهار داشت: تا به امروز تنها برای سال ۹۱ جلسه‌ای «رسمی» متشکل از سازمان‌های مردم ‌نهاد فعال در حوزه بهداشت کار با مدیران حقوقی مناطق هفت گانه آزاد تجاری - اقتصادی کشور در چابهار برگزار شده است و در عمل ادامه این جلسات دیگر جنبه غیررسمی و در حد جلسات ارائه مشاوره و پیشنهادات ادامه داشته است.

عضو شورای‌عالی حفاظت فنی کشور اعلام کرد: در شرایطی که سازمان تأمین اجتماعی، هزینه‌های گزافی را بابت غرامت حوادثکار به بیمه‌شدگان پرداخت می‌کند باید علاج واقعه قبل از وقوع حادثه درمحیط‌های کاری را ارتقا داد.

این فعال کارگری افزود: در اصل مباحثایمنی به‌معنای سرمایه‌گذاری و نه هزینه است بطوری که هرگاه مباحثتولیدی - اقتصادی عنوان می‌شود باید بلافاصله ایمنی و بهداشت کار کارگران نیز اهمیت یابد.

منصوری گفت: چنان‌چه یک هزارم این هزینه‌ها با نظارت مقام‌های مسئول به سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه بهداشت کار در مناطق آزاد اقتصادی - تجاری تخصیص یابد، می‌توان شاهد جلوگیری از تعدیل نیروی انسانی در این مناطق باشیم.

این عضو شورای‌عالی حفاظت فنی کشور با بیان ضرورت تامین ابزارهای لازم برای جلوگیری از هرز رفتن نیروی انسانی ناشی از کمبود بهداشت کار در مناطق آزاد، ادامه داد: این‌ابزارها حمایت وزارت کار، تأمین اجتماعی و هیئت دولت است.

منصوری با مهم شمردن نقش اداره کل بازرسی در مباحثایمنی گفت: بر اساس آمار وزارت کار به ازای هر ۱/۱ ریال سرمایه‌گذاری در بحثایمنی ۲/۲ ریال سودآوری به‌دست آمده و از دست رفتن هر نیروی انسانی ۴ میلیارد تومان به دولت خسارت وارد می‌شود.

این فعال کارگری با اشاره به تجربه موفق واگذاری آئین‌نامه ایمنی امور پیمانکاری به مسئولان ایمنی انجمن‌های صنفی در خاتمه افزود: به پیرو این آئین‌نامه مسئولیت حفاظت و ایمنی بین تمام مسئولان شهرستان نفویض شد و نتایج مثبتی به‌دست آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز