خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شد:

لایحه کاهش ساعت کاری زنان برای حمایت از معلولان / نگرانی از اختلال در وظایف شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۹۷

«اگر این لایحه تنها برای کسانی که همسر یا فرزند معلول وبیمار دارند اجرایی شود، بار مالی کمتری به همراه خواهد داشت و سریعتر هم به نتیجه می رسد.»

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، حمایت از معلولین راازجمله نقاط قوت لایحه کاهش ساعات کاری زنان و ایجاد اختلال در وظایف شغلی افرادرا از جمله نقاط منفی این لایحه خواند و بیان کرد که لایحه کاهش ساعات کاری زنان باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.


عبدالرضا مصری رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد لایحه کاهش ساعت کاری زنان، گفت: در این لایحه عنوان شده است که ساعت کاری زنان شاغل دارای فرزند یا همسر معلول، یا مبتلا به بیماری صعب الاعلاج و یا دارای فرزند زیر ۶ سال روزانه ۱ ساعت کاهش پیدا کند.


مصری با اشاره به اینکه این لایحه در دولت قبل به مجلس ارائه شده و دولت جدید نیز پس گرفته نشده است، ادامه داد: هرچند که این لایحه در راستای حمایت از معلولین و کودکان زیر ۶ سال است، اما اجرایی شدن آن موجب اختلال در اجرای وظایف شغلی افراد می شود، همچنین نظم محیط کار را نیز با مشکل روبرو می کند.


این نماینده مجلس افزود: البته این پیشنهاد نیز مطرح شده که این یک ساعت در روز، ذخیره شود و به عنوان یک روز تعطیل اضافه، در طول هفته استفاده شود که این مسائله نیز مشکلات خود را درپی دارد و ممکن است کارفرما را به عدم استخدام زنان ترغیب کند.


وی اظهارکرد: در هر صورت باید تسهیلاتی برای زنان شاغلی که مجبورند از یک فرد معلول درخانه نگه داری کنند وجود داشته باشد زیرا پس از گذراندن ۸ ساعت کاری و انجام کارهای خانه، نگه داری از یک معلول شرایط سخت و طاقت فرسایی را برای زنان ایجاد می کند.


مصری درپایان گفت: البته اگر این لایحه تنها برای کسانی که همسر یا فرزند معلول وبیمار دارند اجرایی شود، بار مالی کمتری به همراه خواهد داشت و سریعتر هم به نتیجه می رسد. به هر حال باید منتظر بمانیم تا این لایحه در صحن علنی نیز مطرح شود و در آنجا تغییرات لازم صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز