خبرگزاری کار ایران

بهترین بازیکن، روحیه تیمی ما است؛

کی روش: با بهترین بازیکنان به مصاف آرژانتین می رویم / در فوتبال به فردا اعتقادی ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۷۶۹

فکر می‌کنم با بهترین بازیکنان به مصاف آرژانتین خواهیم رفت. در فوتبال به فردا اعتقادی ندارم، پس باید بهترین را در روز مسابقه داشته باشید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد که با بهترین بازیکناه به مصاف آرژانتین خواهند رفت چراکه معتقد است در فوتبال به فردا اعتقادی ندارد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری اظهار داشت: هنوز هم معتقدم برخی از افراد فکر می‌کنند گروه ما ۳ تیمی است. اکثر کارشناسان معتقدند آرژانتین صدرنشین گروه است و نیجریه یا بوسنی هم تیم دوم گروه اما ما هم استحقاق حضور در اینجا را داریم.

وی ادامه داد: اینطور نیست که با جایزه فیفا به اینجا آمده باشیم، بلکه می‌خواهیم خود را نشان دهیم. اینطور نیست که به خاطر یک امتیازی که در بازی اول گرفتیم غرور من را گرفته باشد، ما راه خود را ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم توانایی خود را ثابت کنیم. با همین روند به کار خود ادامه می‌دهیم و جنگنده کار را دنبال می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه با بیان اینکه می‌خواهم پس از هر بازی سر بازیکنان بالا باشد، افزود: می‌خواهم همه هواداران به فوتبال ایران افتخار کنند و این مسئله مهم‌ترین هدف ماست.

کی‌روش در مورد مصاف با آرژانتین نیز خاطرنشان کرد: آرژانتین در ۴۰ سال گذشته به لحاظ تیمی جزو ۴ تیم اول دنیا بوده و سخت است تیمی را پیدا کنید که بالاتر از آرژانتین باشد، اما ۲ مسئله مهم در فوتبال است؛ اول اینکه اعتبار هیچ گاه در فوتبال باعثبرد شما نمی‌شود و دوم اینکه هیچ بازی در جهان وجود ندارد که قبل از شروع مسابقه نشان دهد شما برنده بازی هستید. بازی ما مقابل آرژانتین یکی از سخت‌ترین بازی‌های ایران در جام جهانی است. فوتبال ایران در ۵ روز آینده بزرگ‌ترین چالش خود را پیش روی دارد. تنها راهی که داریم این است که روحیه جنگندگی بالایی داشته باشیم و بهترین بازیکنان ما مقابل آرژانتین بازی کنند. در نهایت بهترین بازیکن ما امروز روحیه خوبی داشت و منظور از بهترین بازیکن همان روحیه تیمی ما است.

کی روش در پاسخ به این سوال که آیا برای حفظ انرژی بازی با آرژانتین را قربانی بازی با بوسنی می کنید، تاکید کرد: خیر هرگز. من فکر می‌کنم با بهترین بازیکنان به مصاف آرژانتین خواهیم رفت. در فوتبال به فردا اعتقادی ندارم، پس باید بهترین را در روز مسابقه داشته باشید.

وی همچنین در مورد احتمال تغییر در ترکیب ایران برای بازی با آرژانتین نیز گفت: احتمال دارد ما کارهای خود را تطبیق دهیم ولی مهم‌ترین برنامه ما این است که استراحت خوبی داشته باشیم چون بازی سنگینی مقابل نیجریه داشتیم. مسئله‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که دو روز دو هفته یا نه، دو سال هم نمی‌تواند فاصله زمانی با آرژانتین را حل کند شاید به ۲۰ سال زمان نیاز باشد، اما باید خودمان را برای بازی آماده کنیم.

کی روش در پاسخ به این سوال که آیا دژاگه مقابل نیجریه دچار افت شده بود، گفت: خیر، بازی در جام جهانی سخت است. خسرو حیدری و اشکان که کار سختی را پشت سر گذاشتند. البته اشکان فصل گذشته مصدوم بود و چند بازی را از دست داد و روند ایده‌آل و آمادگی خود را طی می‌کند. ما شکی نداریم کارش را خوب انجام داد. البته وقتی حریف بازیکنانی مثل اوبی میکل و موزس را داشت که در لیگ برتر انگلیس بازی می کنند، همین باعثشد حریف ترسی از ما داشته باشد که ما نیز بازیکنی در لیگ انگلیس داریم، من از عملکرد اشکان راضی هستم.

سرمربی تیم ملی کشورمان در واکنش به این سوال که آیا مقابل آرژانتین نیز به دنبال آن هستید که سربلند از زمین خارج شوید، گفت: بله، بدون هیچ شکی. وقتی بازیکنان ما در ۹۰ دقیقه با همه توان بازی می‌کنند، بدون باعثافتخار هستند. ما چنین بازیکنانی را در کنار خود داریم. بازیکنانی که ۹۰ دقیقه می‌جنگند بدون شک به احترام هواداران است. بازیکنان من تا امروز این مهم را انجام دادند و دلیلی نمی‌بینم که مقابل آرژانتین این کار را انجام ندهند.

سرمربی تیم ملی از پاسخ دادن به این سوال که بهترین بازیکن ایران در دیدار برابر نیجریه چه کسی بود، خودداری کرد و گفت: همان طور که قبلا گفتم اگر شما یک بازیکن را مقابل تابلوهای تبلیغاتی بگذارید، خوشحال می‌شود. ما اگر در جام جهانی بازیکنانی داشته باشیم که در تیم‌های لیورپول و چلسی بازی کنند کارمان راحت است اما برای اینکه سطح فوتبال‌مان به این جا برسد، راه بسیار طولانی در پیش داریم.

کی‌روش درباره حضور علیرضا حقیقی درون دروازه ایران در بازی نیجریه گفت: شما آیا بازی را دیروز دیدید؟ زمانی که بازی گویای همه چیز است دیگر لازم نیست چیزی اضافه کنم.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به خبرنگاری که سبک بازی تیم ملی را به تیم‌های مورینیو شبیه دانست، گفت: شما می‌گویید بازی‌های ما یادآور بازی‌های تیم‌های مورینیو است، نمی‌دانم با این حرف‌تان قصد دارید از ما انتقاد کنید یا ما را تحسین کنید، اما مطلبی که می‌توانم در این باره بگویم این است که مربیان با ابزارها و داشته‌هایشان، کار را کنترل می‌کنند. درباره تاکتیک هم باید یادآوری کنم وقتی در رئال بودم رونالدو را در اختیار داشتم، درباره رونالدوی برزیلی صحبت می‌کنم که وقتی پا به توپ می‌شد ۳ نفر از بازیکنان حریف مشغول او می‌شدند. ما باید بر اساس داشته‌های خود کار کنیم. وقتی چنین ابزاری را در اختیار نداریم باید با نظم فوتبال بازی کنیم و فوتبال منطقی ارائه بدهیم. امسال هم در لیگ قهرمانان دیدید بعضی از بازی‌ها تیم‌ها مقابل بارسلونا و رئال مادرید در ۳ متر ابتدایی زمین‌شان بازی می‌کردند. ما نمی‌توانیم فقط بر روی بازیکنی مثل مسی تمرکز کنیم. ما باید تلاش کنیم کل تیم آرژانتین را در نظر بگیریم و از تمام بازیکنان آنها مراقبت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز