خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با ایلنا:

استقبال مخاطبان از سینما با شروع جام جهانی فوتبال؛ ۷۰ درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۴۳

فقط فروش فیلم‌های طبقه حساس، ۵ستاره و خط ویژه قابل قبول است / برگزاری امتحانات مقاطع مختلف تحصیلی، پخش مسابقات فوتبال و نداشتن فیلم خوب برای اکران باعثشده تا میزان فروش سالن‌های سینمایی به شدت افت کند.

پیش از آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در برزیل سینماداران و دلسوزان سینما تلاش داشتند تا بخشی از مسابقات فوتبال در سالن‌های سینمایی پخش شود تا باعثرونق بهتر سینماها شود اما مسئولان مربوطه با این امر مخالفت کردند. حال امروز که یک هفته از آغاز جام جهانی فوتبال می‌گذرد؛ میزان فروش فیلم‌های سینمایی و همچنین استقبال مخاطبان از سالن‌های سینما با افت محسوسی مواجه شده است.

محمدقاصد اشرفی(رئیس انجمن سینماداران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اعلام اینکه وضعیت سالن‌های سینمایی خوب نیست، گفت: واقعیت این است که پخش مسابقات فوتبال تاثیر مستقیمی بر وضعیت حضور مردم در سالن‌های سینما گذاشته و باعثافت آن شده است.

وی ادامه داد: پخش بازی‌های جام جهانی تنها علت کاهش مخاطبان سینما نیست بلکه دلایل دیگری نیز دارد که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن نبود فیلم خوب برای اکران است.

اشرفی؛ خرداد و تیرماه را یکی از سخت‌ترین ماه‌ها برای سینماداران دانست و افزود: برگزاری امتحانات مقاطع مختلف تحصیلی، پخش مسابقات فوتبال به صورت گسترده در تلویزیون و نداشتن فیلم خوب برای اکران باعثشده تا میزان فروش سالن‌های سینمایی به شدت افت کند.

وی ادامه داد: تاثیر فوتبال بر سالن‌های سینما غیرقابل کتمان است اما این تاثیر فقط در یک سانس دیده می‌شود. به‌نظر علت اصلی افت فروش فیلم‌ها این است که ما امروز فیلم خوبی برای نمایش نداریم.

اشرفی با تاکید بر اینکه فروش فیلم‌ها در نوروز بسیار خوب بود؛ گفت: بعداز اکران خوب نوروزی فیلم‌ها؛ امروز رکود بر سینما حاکم شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای ماه رمضان قرار است صورت بگیرد این رکود از بین برود. هر چند لازمه از بین رفتن این رکود همکاری خوب صدا و سیما با وزارت ارشاد، صاحبان فیلم‌ها و سینماداران است.

وی با اشاره به اینکه با آغاز جام جهانی فوتبال ۷۰ درصد فروش سینماها افت کرده است؛ گفت: در بسیاری از سالن‌های سینمایی علی‌رغم آنکه مدت زمان تعیین شده برای اکران یک فیلم تمام شده اما همچنان صاحبان سالن‌های سینما تمایل دارند تا این فیلم‌ها به اکران خود ادامه دهند زیرا مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

اشرفی با اشاره به فروش خوب فیلم‌های طبقه حساس، ۵ ستاره و خط ویژه گفت: باوجود پایان مدت اکران ده هفته‌ای نمایش این فیلم‌ها اما همچنان سالن‌های سینما نمایش این فیلم‌ها را ادامه می‌دهند زیرا کماکان مخاطبان برای دیدن چنین فیلم‌هایی به سینما می‌روند.

وی ادامه داد: نگاهی به فیلم‌های پرمخاطب که هم‌اکنون در حال اکران است؛ نشان می‌دهد مردم ما به چه فیلم‌هایی علاقه دارند و برای رونق بیشتر سالن‌های سینمایی چه فیلم‌هایی را باید اکران کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز